Thursday, August 01, 2013

Kaulah Segalanya....



Setiap saat aku bernafas
Dia ada di sisi...
Dengan senyum dan tawa
Dengan ragam dan gaya...
Keletah mulutnya menjangkau akal fikiranku

Setiap malam dia menemaniku biar dalam rindu dan sendu
Dari dalam kantung perut hingga ke saat ini
Dia masih utuh merangkul celah ketiakku

Semakin melangkah dewasa
Semakin dia menjadi teman dan pengubat lara
Kadangkala kerenahnya buat aku berang
Adakalanya tak bisa terbendung hilai tawa

Dia jantung hatiku, jiwa ragaku
Amanah terhebat Allah kirimkan
Dengan doa dan harapan
Aku tiupkan ke ubun-ubunnya saban malam
"YA ALLAH..JADIKANLAH DIA SEHEBAT PARA KEKASIHMU"
"YA ALLAH..JADIKANLAH DIA PEJUANG ISLAM YANG JIHAD KE JALANMU"
"YA ALLAH..TEGUHKANLAH IMANNYA MENJADI KHALIFAH AGUNG"

Doa itu kedengaran berat
Bisakah dia memikul?
Aku gantungkan harapan ini padamu tuhan!
Akan terus aku titipkan doa dan bimbingan

Aku masih terngiang kata-katanya tempoh hari
"Ziqry, cantikkan baju tu?", sambil jariku menunding ke arah jubah yang menarik minat mataku
"Nanti Eki dah kerja, dah ada duit, Eki beli banyak-banyak untuk mom ya", sambil tersenyum ikhlas dan memeluk kakiku..

Oh tuhan!!!
Biar usianya 2 tahun 8 bulan...
Dia mengerti apa itu harapan dan kasih sayang!
Cukup dengan katanya, aku bahagia
Tidak perlu menunggu waktu dia menghadiahkannya
Dia sudah menghadiakan aku satu kenikmatan
Iaitu cinta dari ALLAH!

Terima kasih Allah, bantulah hambamu menjadi sekental Mariam a.s!


No comments: