Monday, July 01, 2013

ZIQ MERAYU BAWA KE ZOO

Melewati hujung minggu pastinya penuh dengan aktiviti kekeluargaan
Itu yang aku terapkan dan utamakan sejak dari awal usia perkahwinan
Dengan kehadiran si cilik, sudah tentu dia yang merancang perjalanan kami di hujung minggu
Walau kurasakan hujung minggu itu adalah milik kami yang bekerja untuk berehat
Namun hakikatnya ia adalah hari di mana si anak mahukan sepenuhnya waktu bersama ayahnda dan bonda tercinta

Ziqry bersungguh mengajak kami ke Zoo...
Tak kisahlah Zoo manapun yang penting ada gajah, zirafah dan haiwan-haiwan seangkatan dengannya
Aku lemah sikit ke Zoo Negara kerana seringkali melampiaskan kekecewaan dengan jumlah haiwan, kesihatan haiwan dan kebersihan yang ala kadar semata.
Aku lebih gemar ke Zoo Melaka dan juga A Famosa
Nampak lebih terjaga dan terbela
Tapi apakan daya nak mengharungi perjalanan 2 jam semata-mata untuk ke Zoo
Mematahkan semangat kami

Memandangkan keadaan Ziqry tak mengizinkan
Apatah lagi cuaca juga baru nak sembuh dari jerebu
Kami putuskan untuk tidak ke Zoo
Apa pun, aku akan pastikan sebelum Ramadhan ini, hajat itu aku pasti tunaikan
InsyaALLAH...kami turut berhajat untuk membawanya ke Safari di Singapore dan juga USS pada September nanti.

So Ziqry, sabar sikit ye sayang....
Mummy pasti tunaikan hajatmu cuma waktu seringkali menghambat kita 

Jom ambil feel sebelum bawa Ziqry ke Zoo hujung minggu nanti (insyaALLAH)













 









No comments: