Friday, June 28, 2013

You are always in our heart!

Perkara paling tak suka dalam hidup ini adalah perpisahan. Biar apa pun kenangan yang pernah dilalui bersama, baik suka atau duka bukanlah alasan untuk mengakhirinya dengan ucapan Selamat Jalan / Selamat Tinggal.

Hampir 3 tahun aku bertugas di Pejabat Hubungan Antarabangsa & Korporat, Universiti Malaya dan beberapa kali majlis perpisahan dengan Pengarah / Timbalan Pengarah terjadi. Sejujurnya, tugasan mereka sebagai kakitangan akademik dan menggalas bebanan pentadbiran amat berat hingga terabai matlamat utama mereka sebagai pendidik.

Pejabat ini sibuk seperti kebiasaannya namun aku tak pernah rasakan ketegasan boss-ku ini menyulitkan keadaan, malah aku timba terlalu banyak ilmu untuk dijadikan panduan. Sebenarnya mereka ini tidaklah keluar dari Universiti Malaya cuma tidak lagi berkhidmat di pejabat yang sangat sangat sibuk kalah pejabat di KPT.

Aku di bawah penyeliaan beliau selama setahun setengah dan sejak dari itulah aku sedar bahawa tugasan yang dipikul bukan sekadar memacu nama baik universiti sebaliknya menjadikan kita seorang yang berfikiran kritis.

Dugaan suka dan duka sepanjang di bawah penyeliaan beliau adalah sesuatu amat berharga dan tak mampu diperolehi di mana-mana situasi.

Ketegasan dan kepintaran beliau aku kagumi dan hari ini merupakan hari terakhir beliau menjejakkan kaki sebagai Timbalan Pengarah di pejabat ini. Ouch, it's really painful because I'm sure I'll be missing her.

All the best dan aku sentiasa mengharapkan beliau berjaya dengan segala cita-cita yang disemai. Sunyilah ofis tanpa jeritan dan kemanjaan beliau! Ketegasan beliau akan menjadi buah cerita kami ketika merindui.





No comments: