Wednesday, June 26, 2013

I'M BACK!!! Atas desakan kalian.....

Yuhuuuuu Assalammualaikum....

Sebenarnya stress bila tengok ramai betul mereka-mereka di luar sana yang sangat konsisten menulis blog. Pendek kata dalam sehari memang ada 2-3 posts.

Nini pun sebenarnya teringin nak kembali aktif menulis seperti zaman kolej dulu. Ketika itu.......(wah macam buat story telling pula), duduk di perantauan membuatkan Nini rasa kosong dan perlukan teman berbicara.

Adakah mereka yang kerap update blog ni dari kalangan yang begitu juga? Ah, mugkin tidak...mereka ada disiplin yang kau tak ada, Marini!!!! (hati kecil aku berbisik)

Dulu ingat lagi, setiap hari mesti ada 2,3 posts yang menceritakan tentang perjalanan hidup dan kekerapan menulis puisi membuatkan blog Nini tak putus dikunjungi ramai. Ada yang dari kalangan Nini tak kenal dan ada juga yang memang in my circle tapi tak pernah bertegur sangat.

Blog merapatkan silaturrahim dan kekosongan di bumi perantau buat Nini terisi dengan komen dan juga emel para pembaca.

Rata-rata mereka suka kalau Nini berpuisi dan ada juga terkesan dengan kisah kehidupan yang Nini khabarkan. Ada juga yang minta nasihat dan luahkan perasaan pada Nini, kesan dari kisah yang Nini coretkan.

Seronok sangat sebab diberi kepercayaan dari mereka yang tak dikenali menjadi pendengar dan penasihat setia. Wah.......hebatkan kuasa menulis?

Hari ini semua sudah pandai menulis dan ramai yang turut mempunyai blog. Alhamdulillah, sekurang-kurangnya boleh mengasah bakat menulis serta menjadi di antara kalangan yang produktif. Bayangkan kalau tak di asah bakat menulis? Boleh kita berjaya? Cuma tulis biar berbatas, tidak mengaibkan, tidak memfitnah apatah lagi kawalan bahasa perlu dipertingkatkan. Usahlah dirojakkan pada potong ayat yang haram jika dirojak.

So, azam tetap terus bernafas....Nini akan terus menulis dan berkongsi bnyk kisah kehidupan yang mewarnai pentas dunia.

Those out there yang sudah lama mengikuti perkembangan blog Nini sejak dari 2006, terima kasih dan pada yang tak putus-putus menghantar emel untuk memberikan semangat juga, MILLION THANKS to all of you!

Nini akan kembali dan kali ini lebih konsisten...cuba buka pentas menulis tanpa kontroversi, tapi tak boleh lari dari arus politik sebab ianya sealiran dengan cintanya saya pada tanahairku ini! Haiyooooo berpatriotik la pula...




No comments: