Sunday, January 15, 2012

Sesekali aku TERlantang..Opppps

Atas nama perjuangan itu
Aku tak kisah apa orang nak endah
Aku menyusur walau mata kau kabur
Aku menyelinap dalam saraf tanpa kau sedar

Atas nama perjuangan yang aku bersumpah
Kau tak perlu tinjau kesetiaanku
Kau tak perlu terjengket-jengket melihat ketaatanku
Kau hanya perlu lihat kegagahanmu

Aku punya prinsip walau kau keh keh keh kan aku
Aku punya tanggungjawab walau kau menggeletek gelakkan aku
Aku punya matlamat untuk aku dan perjuangan aku
Sedang kau aku pun tak tahu
Apa yang kau mahu?

Perjuangan itu usah kau bilang
Perjuangan itu usah kau bentangkan dadamu
Perjuangan itu atas laksanaan bukan modus operandi gahmu

Mari sini aku bisikkan
Rapat di suping telinga
Sayup resap di dada
"KAU MASIH BERDIRI BILA KENCING DAN AKU SUDAH TAU CANGKUNG AGAR TIDAK MELELEH"

Sibukkan tentang perjuanganmu sebelum selak tirai perjuanganku!


No comments: