Monday, December 05, 2011

BICARA PETANG

Ramai juga tertanya-tanya apa susahkah mencari waktu untuk terus melontar rasa di laman blog?
Jawapan aku TIDAK sebenarnya namun yang payah itu idea yang tidak sering muncul.

Aku cuba menjadi mereka yang menyandarkan ruang blog seperti diari, berkongsi rasa tanpa sempadan. Namun, aku tewas kerana setiap kali aku menulis gaya mereka, aku terkandas. Separuh jalan pasti ceritaku sudah ter'delete' oleh jemari.

Aku tak gemar juga berbunga-bunga namun aku tak bisa membohongi jemari yang liuk lentok mengalunkan iramanya.

Akhirnya, sebulan dan adakalanya lebih dari tempoh waktu itu blog aku ini kosong tiada berita. Bila agaknya aku akan berubah menjadikan blog ini lebih santai? Atau mungkin ia tak akan berubah walau dengan segala usaha?

Setiap kali aku mula memegang papan kekunci, bahasa mindaku juga berubah dan lontaran kata-kata menjadi seperti curahan air hujan melimpah ke bumi. Aku tidak merancang untuk menulis, sebaliknya membiarkan sahaja gerak bahasa menari.

Aku akan cuba ya teman-teman yang tak putus mengetuk ruang emel ku bertanyakan cerita baru. Senangnya, aku lebih tertarik dan mudah menulis sajak dari cerita. Jadi kalau nak cepat memanglah sajak menjadi pilihan utama.

Sabar dengan kisah-kisahku untuk kalian dan ketekunan kalian menjamah blog aku sangat dihargai tanpa ada kata-kata dapat kuluahkan.

Sampai kita berjumpa sedikit waktu lagi, terima kasih sekali lagi kerana terus menjadi penghuni tetamu di laman blog ku ini. Love u all

Salam- Marini Kamal

No comments: