Sunday, October 03, 2010

Lagi kisah Adil Fitri 1431

Masih dalam mode raya. Tahun ini sambutan walau sederhana, namun aku rasa ia masih lagi Aidil Fitri yang terbaik seperti tahun-tahun yang lalu. Terimbau zaman menjadi perantau dan berhari raya bersama rakan-rakan sahaja. Meriah juga tapi tidaklah memberikan apa apa makna kerana insan-insan tersayang tidak berada di sisi.

Aidil Fitri tahun ini merupakan antara cuti panjang yang jarang jarang berlaku, bayangkan 9 hari bercuti dan tidak sehari pun ada waktu untuk berehat. Jemputan saudara mara untuk hadir ke rumah mereka, rasa tidak wajar pula untuk tidak ditunaikan. Badan yang semakin memboyot dan bulat ini seperti tidak kenal erti lelah. Namun akhirnya kecundang juga bila 'cramp' dan bengkak sana sini mula menyengat. Kasihan si suami, menjadi pengurut setia saban malam sebab tak sanggup tengok si isteri merana kesakitan.

Alhamdulillah tekak juga boleh menerima macam - macam juadah yang dihidangkan. Kalau sebelum ini air sejuk seperti ubat pahit untuk ditelan, tapi musim perayaan ini menjadi jadi pula nak meneguk air sejuk dan berperisa gas. Sungguh menakutkan, terutamanya bila mengenangkan berat badan yang semakin di pam - pam seperti bola tayar kereta.

Banyak cerita tapi tak ada gambar tak jadi juga. Maka, aku tontonkan sedikit sebanyak kemeriahan di musim syawal ini untuk tatapan teman-teman.

>>upload soon<<

No comments: