Thursday, September 30, 2010

Welcome Adam Syameel~~anak buahku!!!

Tahniah!!!! Syukur ALHAMDULILLAH...

Setelah sekian lama menantikan kelahiran anak kedua, kakak iparku selamat melahirkan bayi Adam Syameel pada hari Malaysia 16 September 2010 yang lalu. Setelah bertarung hampir 10 jam, bergelut dengan kesakitan, berperang dengan kesengsaraan, segalanya terukir dengan senyuman bilamana bayi selamat dan sihat dilahirkan.

Aku bisa katakan dia wanita berjiwa kental kerana memilih untuk tidak melakukan pembedahan biarpun kondisi kesihatannya tidaklah begitu memuaskan. Syabas kak long, semangat yang ada pada kak long sesungguhnya harus diberi penghormatan yang tinggi. Aku sangat kagu memlihat kekuatan semangat yang dipantulkan.

Insan paling gembira pastinya kakak kepada Adam Syameel, yang kini berusia 6 tahun. Dia rindukan adik dan mahukan seorang teman untuk dijadikan tempat bicara. Bayangkan, setiap kali dia lihat perut ibunya yang semakin membulat, dia tak putus menyanyakan bilakah baby nak keluar. Aku hanya tersenyum.

Segala penantian telah pun berakhir, dan kini ia membuatkan debaran yang lebih kuat buat aku. Kurang dari beberapa minggu akan lahirlah penyambung warisan aku dan suami bagi keluarga Afandi Hj Awang & Kamal Amir Hj Kamal Hijjaz. Debaran itu aku dapat rasakan semakin menggila. Aku hanya pohon agar Allah swt memberikan kekuatan buatku untuk terus tabah dan tenang tempuhi tugasan ini.

Sedikit potret aku kongsikan buat kalian, wajah Adam Syameel yang kurang dari 48 jam melihat dunia yang penuh pancaroba. Ramai teman-teman di laman facebook tak putus mengucapkan tahniah. Mereka ingatkan bahawa Adam adalah anakku, sedang mereka terlepas pandang bahawa aku telah nyatakan di situ bahawa dia adalah ahli keluarga baru bagi kakak iparku.

Apa pun, tahniah sekali lagi buat Kak Long dan Abg Joe. Semoga dikurniakan rezeki yang lebih melimpah ruah dan diberkati sepanjang hayat dunia dan akhirat!



Adam Syameel~~dilahirkan pada 16 September 2010


Bersama mengambil berkat, moga-moga anak kami semanis Adam


Tenang sahaja wajah bayi ini~~sayu


Kakak Shasha bersama adiknya. Lovely!!!

No comments: