Tuesday, August 10, 2010

Salam Hari Perkahwinan buat teman

TAHNIAH!!

Kepada teman yang melangkah ke alam baru, berumah tangga dan menjadi pasangan suami isteri. Ia merupakan satu permulaan fasa yang penuh dengan segala bunga-bunga cinta. Ia dibajai dengan indah sejak dari alam perkenalan, hinggalah menempah diri ke alam pertunangan dan akhirnya diakhiri dengan ijab kabul.

Alhamdulillah, segala perancangan dan agenda yang diatur telah disempurnakan dan diberkati Illahi. Berkat Sya'aban mungkin, ia tidak mengecewakan sebaliknya memberikan riak gembira di kedua-dua belah pihak.

Sekadar ingin bertumpang gembira, mungkin akan ada coretan bahagia bakal dilakar esok lusa dan ke akhirnya.

Buat pasangan, Nini ucapkan SALAM PENGANTIN BARU dan semoga akan terus berkekalan ke akhir hayat. Kehidupan ini penuh dengan jurang dan likunya, kitalah yang memimpin alur itu agar tidak kecundang dan karam.

Perkahwinan bukan sekadar atas nama cinta, sebaliknya penuh dengan pengorbanan dua hati dua jiwa. Banyak yang mungkin akan kita pelajari, tinggal hanya keinginan dan kerelaan untuk mempelajari yang mana baik untuk di bawa dan meninggalkan segala yang terlarang.

Percayalah, bahtera ini akan terus kukuh atas landasan keimanan dan kasih sayang yang ditabur. Nini sentiasa mendoakan agar Kak Sue & Saiful berkekalan hingga ke akhir nafas dan dikurniakan zuriat yang soleh serta solehah. Hanya harta ini akan membawa kita ke alam yang kekal, dan hanya doa merekalah akan sentiasa meringankan beban kita di alam abadi nanti.

Selamat Pengantin Baru dari Marini & Syauki.






No comments: