Tuesday, April 27, 2010

~~aku karang puisi ini untukmu~~

Ramai sibuk tanya
Nak lelaki ke perempuan?
Kalau perempuan ikut wajah siapa
Lelaki pula mesti macam daddy kan?

Aku jawab aku tak kisah
Aku tak mahu meminta terlalu lebih
Aku bersyukur tuhan anugerahkan amanah ini
Hingga airmata mengiringi bersama
Dengan hidayah yang dibekalkan

Aku hanya bermohon agar ia lahir dengan sesempurna sifat
Aku bermohon agar kesihatannya baik
Agar dia menjadi anak yang soleh/solehah
Agar dia menjadi pejuang agama
Agar dia diselubungi dengan ilmu akhirat
Hanya itu pintaku

Ayah dan ibu sudah tidak sabar lagi
Menantikan kehadiranmu sayang
Ayah dan ibu tak tahan menanggung rindu
Mahu membelai dan mencium ubun ubunmu
Mahu azankan ditelingamu
Mahu ajarkan kamu tentang kesempitan dunia dan keluasan akhirat

Ayah dan ibu sudah ada nama buatmu
Indah dan penuh cinta
Pengertiaan menjangkau segala yang terbaik
Agar kamu sering didoakan setiap kali mereka-mereka memanggilmu
Ibu dan ayah tak putus panjangkan doa
Sejak hari pertama kami mengetahu kehadiranmu

Padamu Allah ku panjat segala pinta
Doa nan kudus hingga tak tercapai
Waris ini penyambung kasih
Biar nyawaku ditukar ganti
Aku hanya mahu dia mengenali dunia
Membawa seribu satu harapan melangit
Membela nasib agama dan bangsa
Lahirnya mengutus rentetan bahagia
Lahirnya mengerat cinta dan sayang
Lahirnya terus membawa ke syurga
InsyaALLAH...





No comments: