Thursday, March 04, 2010

MUNGKIN~~

"Mungkin cuaca panas sangat kot, atau mungkin terlalu banyak isu singgah di kotak minda", itulah kata hatiku sejak pertengahan bulan Februari.

Badan makin lemah, dah lama tak kena gastik boleh kena balik, kepala sekejap ok sekejap sakit, mata mengantuk semacam walau tidur sudah mencukupi.

Aku pun buntu kenapa lewat waktu ini aku seperti tidak ada 'energy' untuk melunaskan tugasan yang semakin mendaki puncak tinggi. Kalau dibandingkan dari tahun yang lalu, pembukaan 2010 banyak memberikan aku ruang untuk bersantai dan bernafas.

Mungkin aku perlukan cuti yang benar-benar rehat, mungkin aku perlukan nafas baru, mungkin aku perlu tinggalkan sejenak dunia politik yang semakin tenat dan usang, mungkin...mungkin...mungkin...

Aku mula bosan untuk berfikir seperti orang bijak, ruang untuk berkarya semakin sempit, saban hari hanya fikirkan tentang tidur dan rehat.

Namun begitu, aku sudah rencanakan cuti-cuti Malaysia bagi tahun ini. MUNGKIN ia boleh bawa aku lari dari segala kesesakkan yang aku rasai.


MAC - BUKIT TINGGI, PAHANG




APRIL- LANGKAWI, KEDAH



MEI - PULAU PINANG



JUN - MELAKA BANDARAYA BERSEJARAH



JULAI - GENTING HIGHLANDS


OGOS - PERAK (BALIK KAMPUNG)


Wah macam banyak je kan aktivitinya? Perancangan kena ada, orang kata sebelum ada anak lah kena honeymoon berdua macam waktu bercinta dulu (tapi bercinta tak boleh lebih-lebih).

Teringin nak makan nasi kandaq, teringin nak naik cable car, tak sabar nak mandi laut biru dan bersih. Aktiviti ini semua bakal mengundang beberapa kilos naik bagi tahun ini. Aduhai, nasib badanlah.

Segala aktiviti harus dihentikan menjelang tiba musim Ramadhan dan Syawal :) almaklumlah nak persiapkan diri, keluarga dan sanak saudara mesti mengeringkan poket tebal.

Kalau berkesempatan, aku tak akan tertinggal walau satu pun untuk dikongsi bersama. Mari kembali ke dunia nyata, jangan asyik menerawang sahaja.

p/s: tulis entri ketika waktu pejabat, maka sedikit terkejar kejar.

No comments: