Monday, August 25, 2008

~~Risikan Membawa Hajat~~

Berarak waktu berlalu, terlalu pantas hingga tarkial kial mencari arah tuju. Debaran mula memuncak dalam perjuangan kehidupan ini. Seringnya, tangan ditadah memohon pada ILLAHI, ampunkan setiap khilaf dan perkenankan hajat hambamu yang daif ini. Aku hanya mahu menghidu dan memeluk cinta cinta agung yang bisa di bawa ke dunia yang kekal di sana.

Meramal dengan dangkal, memikir sepenuh keazaman, lantas aku membenteng tugu hati, menerima lamaran jejaka misteri. Kekecewaan lalu bukan musabab mengapa mendung tidak harus berlalu, kami impikan pelangi, kami mahukan sinar mentari dalam meniti sisa hidup yang berbalam ini.

Benar kata pujangga, melangit menebar impian belum pasti mencambah benih di bumi. Bertahun mana kita merancang, jika bukan untuk kita maka bukanlah tercipta untuk kita. Mencongak waktu yang lumpuh dengan kenangan sudah dinesankan, kini bunga mekar sedang mewangi untuk disunting. Biar baru bercambah, namun aku yakin benar kekuasaan ILLAHI.

InsyaALLAH, atas restu Yang Maha Berkuasa, Oktober 2008 menjadikan satu lagi detik indah buat kami. Kamu usah bicara sendu bulan, aku sering rindukan kamu seperti mana kau rindukan aku.

p/s : En Kekasih pastinya tidak gemar aku melakar wajahnya di sini, malu mungkin? atau bimbang ada ramai yang makan hati ;)


Orak langkah menuju gerbang bahagia


Ibu-mu Ibu-ku Jua


Senyum Penuh Rahmat


Mummy still love Farysh tho mummy have Mr Kekasih ;)

2 comments:

CITRAMAYA said...

Wahai temanku..
Berdoalah selalu agar ditetapkan dia untuk mu. Segala yang dilakarkan adalah yang terbaik untuk kita.

Moga kau bahagia..

BicaraSamaAwan said...

selamat. selamat. selamat
:)