Wednesday, October 24, 2007

~~Yang baru tidak semestinya Indah PART 2~~

Assalammualaikum dan salam sejahtera buat teman teman semua.

Jutaan terima kasih dihulur penuh ikhlas terhadap keprihatinan teman teman semua atas diri saya. Hanya Allah dapat membalas segala doa dan semangat yang kalian tiupkan terhadap saya. Semakin hari saya semakin kuat menempuh hari ini dan juga esok, biarpun adakalanya semangat dan keyakinan itu ibarat 'roller coaster' turun dan naik tak menentu kiranya namun saya tabahkan hati menempuh tanpa hirau segala halangan.

Beberapa hari ini ramai teman yang sering bertanyakan bila mereka boleh bertemu saya, jawapan masih lagi menghampakan mereka. Namun demikian ia tidak bermakna saya ingin menyisihkan sesiapa pun terutama mereka yang sesungguhnya benar-benar teman akrab saya sejak dari kecil lagi. Antaranya, Illa, Marina, Fida, Ennie, Huda, Ekin, Yasmin, Farah, Lien dan ramai lagi. Semuanya saya ketahui dari pengamatan ahli keluarga saya, menurut mereka ramai benar teman teman akrab saya sehingga tidak terbilang.

Hari ini, saya tampil memberanikan diri untuk mengatakan saya juga tidak sabar untuk menemui mereka walaupun perasaan takut masih lagi meniti di hati saya. Manakan tidak, gentar sekali jika mereka tidak dapat menerima saya seadanya. InsyaALLAH, saya yakin tidak berapa waktu lagi saya sendiri akan bertemu mereka yang sudah sekian lama cuba menghubungi saya. Maafkan ketelanjuran saya kerana tidak mahu berjumpa kalian semua namun itu tidak atas kerna saya membenci kalian.

Saya yakin, teman teman semua pasti akan membantu saya mengingati sedikit demi sedikit kenangan yang pernah kita lalui bersama biarpun tidak sebanyak yang disangka. Saya ingin sekali ingatkan, jangan pula kalian menganggap saya ini orang lain dari yang kalian kenali kerana saya memang sama sekali tidak sama seperti Marini yang dulu cuma fizikal dan zahiriahnya menunjukkan kesamaan. Harapnya kalian tidak akan merasa pelik kerna saya juga tidak pasti apa yang harus dilakukan jika ini terjadi kelak.

Buat teman2 tersayang,
Saya berjanji akan bertemu kalian sedikit masa lagi dan harap kalian bersabar. Panggilan kalian tidak dihiraukan, mesej kalian tidak dipedulikan itu bukan bermakna saya membenci kalian cuma saya tidak pasti apa yang harus diperbualkan ketika itu. Jika umur ini masih panjang, kita pasti bersua dan saya tetap akan mengingati teman semua adalah yang teristimewa.

Sampai di sini, saya pasti lakarkan lembaran baru buat kalian tatapi. Terima kasih buat kesekian kali terutamanya teman teman yang tidak henti2 mendoakan kesejahteraan saya. Hanya Allah swt yang dapat membalas jasa baik kalian.

Salam Sayang!

Marini Kamal

No comments: