Friday, October 26, 2007

~~Mari kita berkenalan~~

Salam bicara,

Sesungguhnya setiap perkara yang berlaku pasti terselindung hikmah disebaliknya. Hari bersilih ganti, waktu tidak menungguku untuk meratap segala yang membelenggu lantas azam dan semangat baru kutanam sedalam azali. Tidak putus setiap doa yang ku pohon agar segalanya kembali seperti sedia kala tanpa ada lagi ragu dijiwa, apakan terdaya kerna aku hanya hamba yang hina...memohon sekadar dugaan bukan satu kepastian.

Kini, akan kupastikan setiap hari yang bakal kutempuh di isi dengan warna warna ceria, sudah cukuplah jika hayatku sebelumnya dikepung awan kelabu. Aku ingin lahir dengan harum segar tanpa berbaur kusam, malah impianku kini hanya untuk mencari apa erti kebahagiaan yang mungkin telah lama malap di hati ini dahulu.

Biarlah kepiluan semalam terus membungkus dan dibuang jauh dari sudut pilu hati, kehadiran semangat baru ciptaan Illahi ini hanya dibenarkan memeluk detik indah untuk dikongsi bersama. Aku perlukan bimbingan bukan sengatan, aku perlu membina seribu satu kekuatan semangat bukan dikebasi lumpuh menjatuhkan kerna aku tidak rela lagi dibelenggu sepi.

Melihat hari esok yang samar dan semalam yang gelap membuatkan aku pada mulanya merasa takut dan kalut. Aku ingin mencari diriku yang hilang, aku ingin membuka pekung sebu di dada mengenali diriku yang kerdil ini namun aku tak berdaya. Aku hanya mampu mengharap hari ini kenangan indah untuk kukenangi manakala esok pula impian indah untuk kugapai.

Teman - teman tidak berhenti mendoakan dan mengharapkan untuk bertemu dengan diri kerdil ini, ada yang tidak henti mengalirkan airmata kerna turut sama merasai kehilangan sesuatu yang terlalu indah pernah dikongsi bersama. Doa dan kata kata semangat teman-teman semua tidak terbayar dek harta dunia, hanya Illahi yang bakal menghadiahkan keberkatannya buat kalian.

Jika diminta untuk aku melakarkan apa warna pelangi semalam mungkin aku tidak bisa mencoraknya, namun keyakinan ku melangkaui batas normal untuk melakarkan sebuah warna baru pelangi yang dihiasi kelopak mawar segar. Aku tidak mahu terus termanggu dek sejarah silam yang hilang. Aku berjanji untuk bangun lebih pantas dari detik masa dan melangkah hari mendatang bersama - sama yang lain.

Kepada mereka yang sukar memahamiku, usahlah menutup ruang untukku bernafas. Berikanlah aku sedikit waktu membawa hati ini bersama kalian, aku terkadangnya terkeliru dek kata hati. Usahlah diungkiti segala kenangan yang tidak langsung mendatangkan bantuan untuk merawat semangatku.

Maafkan aku jika tidak bisa mengerti dan memahami hati kalian, aku benar benar ingin cuba yang terbaik dan pastinya tidak pernah terlintas untuk menyukarkan persahabatan kita. Kita lalui saat yang sukar namun ini mungkin merupakan saat indah buat kita mengenali kembali diri kita sendiri. Allah swt maha kaya dan kita ini sentiasa dalam ujiannya.

Di sini aku berhenti, bukan berhenti mencari diriku dan mengenali teman semua tetapi berhenti menyambung angan angan untuk bekalan esok. Semoga kita terus bersua dalam lembaran mendatang, salam sayang dariku ikhlas dan tidak bermuka muka. Aku sayang kalian semua...

Tiada apa yang ku cintai melainkan setiap insan yang terus mencintai diriku.

MARINI

1 comment:

Hafiizh said...

Tidak apa. Kita kayuh pelan-pelan.

Aku maafkan meskipun kamu terlambat.