Sunday, October 15, 2006

JENGUKLAH BAZAAR RAMADHAN DI 'DOWN TOWN CHERAS'
Apa khabar orang Malaysia?
Keluarga dan sanak saudara serta teman dan sahabat?
Pasti kemeriahan menyambut ketibaan Syawal menjadi agenda utama harian bukan?
Yang mana belum mendapatkan tiket bas, kapal terbang mahupun keretapi untuk pulang ke kampung halaman pastinya terburu buru untuk mendapatkannya. Buat mereka yang berada di kawasan perkampungan pula, aktiviti mengemas, menghias rumah dan membeli beberapa perabot baru adalah agenda utama.

Para pekerja swasta mahupun kerajaan pula, sibuk mengumpul segala cuti yang ada untuk digunakan sebaik mungkin malahan buat mereka yang mengambil kesempatan berniaga di bazaar Ramadhan pastinya sedang sibuk di saat saat akhir untuk membuat jualan runtuh bagi menghabiskan stok yang tersimpan.

Seperti yang Nini katakan tadi, pastinya bulan Ramadhan ini menjadi di antara bulan yang paling sibuk dalam setahun. Cuma yang dikhuatiri, sedang sibuk mengatur percaturan dunia, segala yang wajib di tinggalkan. Harapnya tidaklah begitu ya.....Seimbangkanlah yang mana harus dan wajib serta sunat.

Oh ya, buat pengetahuan teman teman, kakak Nini juga terlibat dalam perniagaan di Bazaar Ramadhan. Tersentak di minda, bagaimanalah agaknya situasi 'along' ketika melayani kerenah pelanggan? Almaklumlah dia ni umpama punya berlian dalam mjlut, berat benar nak berbicara dan lebih selesa jika berdiam diri sahaja. Bagi sesiapa yang tidak mengenalinya, pasti tuduhan 'sombong' akan terlempar kepadanya.

Teringin benar rasanya nak menonton aksi 'peniaga si berat mulut' ini di bazaarnya, tapi apakan daya....Nini kini berada beratus ribu batu dari lokasi tersebut.... :(

BUAT SEMUA TEMAN, JENGUK JENGUKKANLAH KAK LONG NINI DI BAZAAR TERSEBUT (LOT 175, DOWN TOWN BANDAR TUN RAZAK, CHERAS)

KAK LONG KATA NAK BAGI DISKAUN KALAU SESIAPA YANG KENAL NINI...HEHEHE CUBALAH TAU!!!!. MENGIKUT KATA KAK LONG, BAZAARNYA BEROPERASI DARI JAM 8 MALAM HINGGA 1 PAGI.

KAK LONG kata, bazaarnya menjual pelbagai jenis kuih raya yang sungguh istimewa dan sedap. Sejujurnya, Nini berani memberi jaminan bahawa kuih raya yang dijualnya memang SEDAP SANGAT. Nini dah rasa kesemuanya, dihantar melalui 'courier' ke LONDON.

Selain juadah kuih raya, terdapat juga barangan seperti tudung, beg tangan dan beberapa perhiasan diri di jual di warungnya. KAK LONG kata, kemeriahan bazaar tersebut seperti di pesta malam 'UPTOWN'.

Terbayang di minda, WOW!!!!! mesti meriahkan??? Namun demikian, Nini tak dapat mengesahkannya kerana Nini tidak berada di lokasi tersebut. Oleh kerana itulah, NINI MENYERU RAKAN RAKAN MENJENGUK GERAI KAK LONG....MUNGKIN KALIAN JUGA BOLEH BERCERITA AKAN KEBENARAN KATA KATANYA. Wah, dah macam promosi percuma pula rasanya....

Apa apa pun Nini sentiasa mendoakan agar rezeki yang datang pada bulan Ramadhan ini akan memberikan keberkatan pada KAK LONG dan rakan kongsi beliau KAK FIZA. Nini sentiasa doakan agar segala apa yang diusahakan, berbuah menjadi hasil yang halal.

No comments: