Tuesday, August 06, 2013

UACAPAN SELAMAT HARI RAYA

Hari ini hari terakhir bekerja sebelum menyambut kedatangan Aidil Fitri. Seminggu berhari-raya mungkin tak sempatlah nak share apa-apa story. Al-maklumlah beraya di desa Kelantan tahun ini dan mungkin akan ke Perak untuk berhari raya dengan bonda saudara yang saya cintai.

Sempena itu, saya ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN. Sekiranya ada tutur bicara mengguris hati kalian dan ada tingkah laku yang tidak disengajakan membuat kalian terluka, mohon ampun dan maaf.

Hidup ini tidak lama, usahlah kita berpanjang-panjangan menyimpan segala dendam dan khilaf orang lain. Marilah kita bermaaf-maafan dan menjernihkan segala kekusutan. 

‎ ‎ﻓَﻈًّﺎ ﻏَﻠِﻴﻆَ ﺍﻟْﻘَﻠْﺐِ ﻟَﺎﻧﻔَﻀُّﻮﺍ ﻣِﻦْ ﺣَﻮْﻟِﻚَ‏‎ ‎ﻓَﺎﻋْﻒُ ﻋَﻨْﻬُﻢْ ﻭَﺍﺳْﺘَﻐْﻔِﺮْ ﻟَﻬُﻢْ ﻭَﺷَﺎﻭِﺭْﻫُﻢْ‏‎ ‎ﻓِﻲ ﺍﻟْﺄَﻣْﺮِ
“Maka disebabkan rahmat dari Allah-lah, kamu berlaku lemah-lembut terhadap mereka. Sekiranya kamu bersikap keras lagi berhati kasar, tentulah mereka menjauhkan diri dari sekelilingmu. Karena itu, maafkanlah mereka, mohonkanlah ampun bagi mereka, dan bermusyawarahlah dengan mereka dalam urusan itu.” (Ali Imran: 159)
 

Salam tulus penuh keikhlasan.

AHMAD SYAUKI MD AFANDI
NOOR LAILATUL MARINI KAMAL AMIR
KAMAL IZZ ZIQRY AHMAD SYAUKI

No comments: