Friday, September 14, 2012

Izinkan aku menyampaikan pesanan

Kalau kalian sudi membaca
Aku titipkan rasa gugup
Tentang manusia yang sedang mati hatinya
 
Walau berat untuk aku kongsikan
Aku yakin ini hanyalah untuk pedoman
Agar kau dan aku sama-sama jadikan sempadan
Menyusuri liku liku kehidupan
 
Dengarkan.....
 
Di saat kita menitipkan kasih
Apakah kita sudah berjanji
Tidak akan ada hati yang terluka
Tidak akan ada hati yang kecewa
Kerana nafsu dan kecundangnya kita untuk setia
 
Di saat kita melihat dialah insannya
Yang akan memacu ke jalan bahagia
Redah duri dan liku bersama
Harungi manis dan nikmat kekal ke akhirnya
Tidakkah kita sedar
Kata-kata itu tidak bertulang dan mungkin tersasar di pertengahan jalan
 
Walau badai menghempas lautan
Walau ombak memukul pantai
Jauhilah dari khilaf yang membuka pintu neraka
Jangan sekali mendekati maksiat zahir mahu pun batin
Kelak duka Allah membawa malapetaka buat kita
 
Sekiranya kita tersedar dari pukau si syaitan
Sujudlah, mohon keampunan pada hati-hati yang terluka
Tangislah agar mata yang berdosa itu terhapus sengsara
Sebelum Izrail menjemput
Usai derita dunia agar tidak dibawa bersama
 
Sesungguhnya kecurangan dan maksiat itu berat hukumannya di akhirat kelak....
 
Wallahu alam..... 
 

No comments: