Friday, December 10, 2010

Inilah REALITI bergelar IBU

Berakhir segalanya
Kenikmatan bergelar bakal ibu
Mengendongmu tanpa ada batasnya
Berkongsi segala rasa segala selera
Jantungku adalah iramamu
Suaraku adalah teman setia menemanimu

Berakhir segalanya
Kepayahan membawamu 9 bulan lamanya
Ada ketika aktifmu membanggakan
Ada masanya aku menangis keesakkan
Menahan sakit bila kau menegangkan lagi perutku

Berakhir sudah segalanya
Saat yang aku selalu impikan
Yang dulunya hanya sekadar angan angan
Setiap saat aku menghitung waktu
Berdoa agar tuhan munculkan wajahmu dalam mimpi
Penantian yang menyiksakan untuk ku genggam jemarimu
Kukucup dahi dan ubun ubunmu

Kini kau dihadapanku
Dengan rasa bangga
Aku memeluk, mendakapmu seeratnya
Sesetenang kau dalam kantung rahimku
Yang membawaku di awangan
Yang memberiku segala harapan
Yang mengeratkanku dengan segala kenikmatan tuhan

Inilah realitinya
Aku bergelar ibu
Seorang wanita yang cuba melengkapi kehidupan
Memikul segala impian
Aku kini IBU
Kau dengar kalian
Ibu yang membawa segala keperitan
Kini bertukar menjadi kenikmatan

Realitinya
Aku kini mendakapmu
Aku kini mengucupimu
Setiap saat aku menyapu airmata
Bersyukur tanpa henti atas kurniaanNYA

Realiti itu aku dakapi
Indahnya aku rasai
Selamat datang puteraku
Kau penghapus segala resahku
Kau pengikat cintaku
Kau segala impianku

Sempurnalah dikau dalam setiap doaku
Panjatkanlah pada TUHAN agar kau sejahtera
Menjadi insan mulia demi agama dan keluarga

Realiti itu aku genggam
Seperti mana aku menggemai jemarimu sayangku!

No comments: