Tuesday, September 28, 2010

Salam Aidil Fitri 1431

Berakhirlah cerita Ramadhan, dan serngnya kita menanti akan kehadiran Syawal. Banyak persiapan yang dilakukan sepanjang Ramadhan adalah mencari kemuncak kegembiraan di pagi Syawal. Inilah janji tuhan pada kita, kenikmatan Ramadhan adalah pada waktu iftar dan kegembiraan mencari sunat di malamnya dengan amal serta kemuncaknya terletak pada 1 Syawal.

Alhamdulillah sepanjang 15 terakhir Ramadhan, Nini dapat menjalani ibadat puasa dengan tenang walaupun adakalanya sakit menyucuk perut ini tak dapat terbendung namun anak dalam kandungan ini bisa mengerti bahawa ibunya mahu merasai kenikmatan Ramadhan kali ini. Terima kasih anakku kerana dapat membiasakan diri walaupun ada ketikanya ibumu ini tidak begitu kuat melawan kesakitan, akhirnya alhamdulillah dapatlah menghabiskan sisa sisa Ramadhan dengan jayanya.

Kehadiran Syawal tahun ini hambar dengan sambutan, selalunya Nini akan menyiapkan diri seperti mana insan insan lain. Namun demikian, tahun ini di atas menyambut kehadiran bakal cahaya mata, nafsu untuk memperhiaskan diri dengan pakaian baru, kelengkapan rumah, kuih raya serta perasaan tak sabar-sabar menanti Syawal tidak sama seperti tahun-tahun lalu.

Kali ini, giliran Nini menyambut Syawal bersama keluarga memandangkan tahun lalu Nini bersama suami di Kelantan. Walau demikian, mertua Nini turut kembali ke Subang Jaya dan menyambut Syawal di sana, atas sebab kakak ipar Nini juga sedang sarat menunggu hari. Maka tahun ini, 1 Syawal dapatlah Nini mencium tangan kedua ibu ayah kandung dan mertua. Bukan mudah untuk dapatkan detik ini. Tahun lalu, raya ke3 baru bertemu papa dan mama.

Tak banyak yang ingin Nini kongsikan memandangkan momentum untuk corat coret kisah Syawal tidak segalak dulu. Mungkin juga atas alasan sarat dan idea kurang, maka Nini akhiri di sini dan paparkan sedikit gambar kemeriahan Syawal 1431.

Mohon maaf seandainya Nini tidak sempat untuk menghantar kad atau pesanan dari telefon bimbit buat semua. Nini menyusun sepuluh jari, menghulur salam keampunan seandainya ada kata yang terhiris di hati, ada perilaku yang mencela di mata, namun hakikinya Nini tidak terniat untuk mengguris hati sesiapa. Ketibaan Syawal ini, Nini mohon agar segala salah dan silap dapat kalian ampunkan dan kita kukuhkan kembali ukhwah yang renggang dan terlerai.

SALAM AIDIL FITRI 1431H!


Alhamdulillah, makin bertambah ahli keluarga kita...


Bersama ayahnda, bonda, suami tersayang


Keluarga indah adikku


Bersama puteri-puteri yang belum dipinang orang :)


Golden of my heart!


Precious gift from GOD~~greatest husband!!


Melawat tapak persemadiaan adindaku Marina


Hanya ingatan dan potongan ayat dapat dianugarahkan, tanda cinta dan kasih


Menziarahi pusara nenda

Keluarga mertua ~adik iparku, kakak iparku dan bonda mertua~~


~adik iparku, abang iparku, ayanhda mertua dan suami tersayang~


No comments: