Tuesday, June 08, 2010

BUNTU~~

Kosong dan gelap
Setiap kali aku buntangkan mata
Tak kelihatan apa apa
Seringnya warna hitam dan bintik bintik bintang
Aku pudar dalam alamku

Apakah aku mimpi
Sebalik airmata yang tertangis
Aku tak mahu sedih
Aku benci pilu
Hujan hujan petang tetap mewajahkan malam
Gelap itu sepi
Sepi itu buntu

Aku sendiri melayan kegelapan
Menguak pintu pintu yang ada
Dalam meraba aku tak jumpa
Semuanya hilang
Terhuyung hayang mencari jalan
Akhirnya aku jumpa sepi
Dan ia buntu
Gelap dan gerutu

Aku lelah dan tercungap
Aku mengucap aku ternadah
Mengapa susah mencari jalan keluar
Biar ada tombol
Pintu tersergam
Walau gelap aku dapat merasakannya
Namun ia tak terbuka
Aku terkunci
Apakah hingga mati

Tika gelap aku buntu
Aku mahu bulan temani aku
Cahaya yang indah
Ketulusan sinar itu bawa aku tenang
Biar aku tahu aku akan mati
Mati dalam kegelapan dan kesepian

Hentikan semua permainan dunia
Aku tak sabar menanti hari pembebesan
Bila gelap aku buntu
Aku sepi dan kalut
Benarkan aku lihat cahaya lebih indah
Biarkan aku mendakap setiap warna selain hitam
Aku mahu bahagia
Bukan derita yang terus menyiksa

No comments: