Wednesday, March 17, 2010

SALAM HARI LAHIR ADINDA-SITI FAREHA

Terlewat untuk merakamkan ucapan Selamat Hari Lahir buat satu-satunya adik iparku, Siti Fareha. Namun celebration dan hadiah sudahpun tiba ke telapak tangan beliau. Dengan rasa penuh kasih, ingin kuungkapkan sebaris ayat yang mungkin membawa sedikit rahmat ke dalam dirimu,
"SELAMAT HARI LAHIR YANG KE 24 ADIKKU".

Perjalanan ini seperti merentasi bukit bukau yang penuh liku. Kadang ia mudah, terkadang ia sangat sukar untuk kita lalui. Apa jua halangan pasti ditempuhi biar tidak terduga sukar dan gelisahnya. Namun di setiap belukar dan bukau yang menyesatkan itu, akan lahir denai denai indah, alur sungai malah air terjun yang berliku galurnya. Kau pasti akan tersenyum jua.

Hidup tidak selalunya indah dan mudah untuk kita kecapi seperti apa yang kita impikan sayang. Berkat doa dan usahalah yang pastinya menjamin sedikit demi sedikit janji untuk mengecapi bahagia. Alangkah bertuahnya jika kita sering mendapat perhatian Illahi, doa sering dikabulkan, impian direalisasikan. Segalanya seperti perancangan, namun ia bukanlah seperti sekerlip kerdipan mata untuk menjadi yang terpilih.

Sempena hari lahirmu adik, ku titipkan doa buat Illahi agar sentiasa merahmatimu, melindungi dari segala perkara mungkar dan jauhi dari anasir jahat yang bisa membuatkan kita tersesat dalam perjalanan menuju puncak keredhaanNYA. Semoga Allah swt memanjangkan usiamu, melimpahkan rezeki ke atas keluargamu dan memberikan kemudahan membesarkan anak-anakmu.

Tidak ada hadiah yang lebih berharga dari kasih sayangku ini buatmu adik. Hanya rasa ikhlas dan jujur sering melewati hari hari yang ada.

InsyaALLAH,kita akan terus mengecapi bahagia jika setiap perkara berada dalam landasanNYA. Salam hari lahir, salam sayang dari kakandamu.




No comments: