Monday, January 11, 2010

Transformasi Diri

Setelah sekian lama
Aku temui sinar ini
Aku cuba mencari
Aku pohon pada Illahi
Namun aku masih kabur
Memunggah segenap sudut
Kini aku temui

Setiap masa aku berdoa
Memohon sinar dari Esa
Aku mahu lebih tenang
Ketamakkan aku kena pada tempatnya
Aku tak mahu berhenti mencari
Sebutir permata dari Illahi

Aku berazam
Aku nekad
Hari ini aku berubah
Mahu menjadi jauh lebih baik dari semalam
Kenangan sisa kotor
Hitam dan pekat
Buat aku loya dan mual


Aku memohon padamu Illahi
Akan lahirnya muslimah sejati
Atas keredhaanMU Illahi
Agar tempatku dikat di sisimu
Agar jiwaku tenang bila mengingatimu

Munajat zikir kalimah dibibirku
Akan lebih bererti kali ini
Hanya setelah kau pancarkan sinar dalam diri
Yang sering kontang dan seakan mati

Alhamdulillah
Aku lahir dengan wajah baru
Tanpa ada sangsi
Tanpa ada paksaan di hati
Ikhlasku padamu ILAHI
Seikhlas tenangmu buatku
Amen....

No comments: