Sunday, November 22, 2009

~Siapalah aku Tanpa cintamu~

Salam buat teman-teman.

Cerita Nini makin lama makin susut carta bilangannya. Janji telah terpatri sedang tidak dikotai, bagaimana ya? Bukan maaf lagi harus dipinta tapi lebih dari itu, Nini benar benar butuhkan waktu yang panjang untuk terus berkarya.

Ada teman bilang, teruskanlah menulis kerana aku ketagihan tulisanmu. Ada sahabat bilang, kalau tidak membaca coretanmu aku ketagihan dan marah bila setiap kali tekan punat melayari blog aku, tidak ada cerita baru. Ada juga rakan bilang, tidak jenguk sehari rasa gelisah seperti ada tarikan pada tulisan aku tapi SAUDARAKU, aku kebutuhan waktu yang tenang untuk lakarkan coretan ini. Lewat waktu ini, segalanya padat dan sendat. Bernafas pun tersemput semput, tercungap cungap menyelesaikan tugasan pejabat yang semakin mendesak tapi aku cuba untuk memberikan sedikit semangat buat kalian yang tak putus menghantui ruang emailku bertanyakan cerita baru.

Aku bertanya pada Mr Kekasih, apa haruskah aku terus berkarya dan jadikan sebagai pekerjaan sambilan? Aku turut bertanya pada hati apakah aku sudah sedia menjadi sang penulis tegar? Mr Kekasih tidak membalas namun tersenyum dengan menganggukkan sedikit kepalanya menyertakan rasa setuju kerana dia juga punya naluri aku harus terus menulis. Dia tahu aku menulis bukan suka suka tapi aku menulis kerna jiwa aku berbenih penulis. Aku tak sertai kursus hebat, aku tidak bersijil penulis terkenal tapi darah penulis papa sentiasa mengalir deras dalam tubuhku.

Aku benar mahu menulis, kerna jiwaku terlukis dengan jemari yang mahu menari. Bagi sahaja kertas, akan aku lukiskan cerita cerita dunia. Jika dicampakkan di lautan tidak bertepian, aku bisa hidup dengan pena dan lembaran. Akal ku panjang dengan imaginasi lara dunia. Aku senang dengan tidak berkata tapi tak bisa diam tanpa lenggokan bahasa.

Aku mahu rakamkan rasa cinta yang tinggi, rasa kasih yang tak tercapai pada kamu teman dan saudara. Tanpa asakan dan kritikan kamu aku pastinya berhenti dan campak sahaja alunan taipan di maya ini begitu sahaja, tapi tidak bisa sedemikian kerna lebih kuat mahu ku campakkan lebih kuat kalian datang dan menghentam aku dengan persoalan 'mana janji kamu?'.

Ia aku berjanji untuk seaktif dahulu, tapi aku gagal. Aku bukan gagal kerana mahu digagalkan tapi masa itu sangat jahat mencemburui aku dan mencumbukan aku dengan tugasan yang tiada kata akhiran.

Ada banyak yang ingin aku ceritakan, aku pasti singgah lagi di sini buat sedikit masa lagi. Saat ini, aku harus langsaikan hutang di pejabat yang aku bawa balik ke rumah. Selesai hutang itu, aku ke sini lagi bersama kalian.

Terima kasih teman dan saudara. Aku cinta kamu sepenuh jiwa penulisanku!

No comments: