Tuesday, September 15, 2009

~~SALAM AIDIL FITRI~~


Ramadhan semakin hampir melabuhkan tirai, rasa semalam baru sibuk berkocoh kocohan berbuka puasa bersama mama,papa,adik adik, kaklong dan teristimewa Farysh. Baru semalam juga menjalinkan ukhwah lebih erat bersama keluarga mertua. Semuanya umpama semalam hadir dan hari ini pergi.

Ramadhan kali ini sungguh bererti bagi diriku, jauh lebih indah menjadi anak rantau. Status isteri sesungguhnya membibitkan tenang dan penuh hikmah, berpuasa dan berbuka, bertarawikh, bersahur bersama merupakan saat indah yang tiada nilainya untuk digantikan dengan wang ringgit.

Aktiviti serta tugasan juga tidak putus putus hadir, alhamdulillah semuanya berjalan dengan baik. Ramadhan ini benar menyatu padukan ukhwah renggang, merapatkan jalinan kasih yang sayup malah ia turut menyucikan hati dari terus dihimpit rasa dendam, rasa amarah yang memuncak.

Entah Ramadhan depan kita bisa menikmati saat sebegini atau mungkin ini yang terakhir. Bersamalah kita memohon agar Yang Esa berikan ruang untuk kita umat yang hina, yang alpa untuk terus mengaut setiap pahala di muka bumi.

Teman dan saudara, mungkin lidah tak bertulang memacul kata, hati bertuli memburuk sangka, sikap dan perbuatan tak terbatas menjaga tertibnya hingga membuatkan kalian terluka, lantas terbit pucuk dendam. Lumrah kehidupan untuk merasa seribu suka dan derita, kerna ini jemari yang lantang dan ligat menari ini ingin menzahirkan rasa hati yang besar untuk memohon maaf yang tidak terkira luasnya. Ampunkan salah silap, terlebih terkurang, sesungguhnya yang buruk itu datang dariku dan yang baik semestinya milik Illahi.

Hubungan ukhwah sesama Islam akan terus utuh dengan menghapuskan dendam dan luputkan dengki.

Sehubungan ini, Nini ingin mengambil kesempatan untuk merakamnkan ucapan SALAM AIDIL FITRI BUAT :
~~SUAMI TERCHENTA "KANDA SYAUKI"~~MAMA~~PAPA~~ALONG~~ADIKKU AMIRUL ~~ADIKKU SITI~~ADIKKU AYU~~ANAKKU AL-FARYSH~~IBU MERTUA~~BAPA MERTUA~~KAKAK & ABANG IPAR~~ADIK ADIK IPARKU~~NGAH BIBAH~~NGAH WALAT~~SEPUPU-SEPUPU TERSAYANG~~MARINA~~ILA~~ENNIE~~FIDA~~EKIN~~HUDA~~FARAHDILLA~~AZLIEN~~EZZATIN~~TEMAN SEKOLAH RENDAH & MENENGAH~~TEMAN SEANGKATAN KETIKA BERUSIA 13-17 TAHUN~~ SAHABAT SAHABAT MIIM~~ANGKATAN PERGJUANGAN AIC~~RAKAN POLITIKUS~~SEMUA YANG MENGENALI NINI~~

Jika nak di isikan satu persatu mungkin tak cukup di sini, namun hait yang kecil ini benar benar zahirkan keinsafan dan kesedaran di atas segala kesilapan yang tidak pernah disengajakan sepanjang mengenali kalian.

Moga kehadiran Syawal kali ini akan lebih memberikan seribu satu ceria dalam hidup kalian.

SELAMAT HARI RAYA AIRIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN..

No comments: