Monday, September 28, 2009

Aku mahu amuk!

Seringnya penat berjanji untuk terus aktif seperti dahulu kala, menulis dan terus menulis walau apa pun melintas akan terus berkongsi nukilan. Tapi keputusannya selalu hampa, waktu sering menggigit kuat, tak mahu lepas akan menghambat kisah kisah lain untuk di dahulukan.

Sikit lagi waktu, aku pasti akan terus jadikan ia sebagai teman paling akrab, tak mahu lepas tak bisa terlerai. Aku dan nukilan biar berterabur sampai lebur, biar tersepit sampai perit, akan terus menghayun jemari menghambat lembaran buat kalian.

Ada banyak kisah untuk dikongsi, sama rasa masinnya sama rasa pahitnya lantas sama nikmati manisnya. Kalau belum sampai waktu untuk pergi, aku terus utuh di pentas ini biar berguling guling inipati sampai pening.

Aku mahu memberontak! Mahu terus hambat diri bangkit berdisiplin! Aku mahu sebaris bersama idolaku, hasil nukilan sering menebari pesta pesta buku, sedang aku? Bila lagi??? Bukankah ini yang aku cari???

Benar aku mahu amuk pada aku. Aku janji aku tidak tunduk dengan telunjuk masa yang memintas lapang dadaku!

No comments: