Monday, December 01, 2008

~~Aku 25?~~

Salam hari lahir
Usia mengenjak lagi
Terus bernafas tanpa henti
Turun naik turun naik dan berputar lagi

Renung pada kisah hidupmu
Sudah mungkinkah terlerai buntu
Menggeledah corong berliku
Lagi dan terus mencari pengertian kasih

Di hadapan sana segala sinar menanti
Disusuli dugaan sang cemburu
Koyakkan semua dinding itu
Pecahkan segala ruyung dedebu

25 tahun di muka bumi
Alhamdulillah ku hadrat illahi
Amin di atas segala kudrat dan langkah hakiki
Syukur nikmat yang kukecapi

Pintu semalam terkunci sudah
Buangkan sahaja anak kuncinya
Agar tak bisa buka dan menggobek kenangan
Di hadapan sana lebih girang lebih sinar

Selamat ulang tahun buat aku
Aku???
Benarkah aku???
Semoga Allah swt yang satu memanjatkan usiaku
Memberikan waktu untuk menemui kenikmatanMU
Menciptakan ruang buat aku mencumbui amalanMU
Agar pulangnya aku
Pulang dengan dada penuh ilmu

Selamat ulang tahun buat aku
Doaku pohon agar sihat sejahtera
Dimurahkan rezeki yang kuterima
Dipupuk segala rasa cinta
Dipanjangkan jodoh dengannya
Menikmati keluarga bahagia

Salam Hari Lahir buat AKU

5 comments:

shoe-addict-mom said...

Happy Birthday, Marini! Hope u'll have many more birthdays to come ;)

Marini Kamal said...

thanks sista.... :)

Anonymous said...

Salam ulang tahun buatmu. Semoga bahagia dan gembira, semoga ketemu keindahan, kebahagiaan dan ketenangan seperti yg kamu doakan selalu. Jangan buntu dengan hidup yang penuh berliku dan jika kamu keliru disuatu suasana yang baru, maka bertanyalah pada Kekasihmu, 'permudahkanlah pemahamanku dan lindungilah aku' insyallah kejayaan akan berpihak disisimu.

Marini Kamal said...

salam kasihku buatmu asma.....thanks for ur advise. tanpa nasihat dan bimbinganmu, pasti kelam dunia ini buatku

Unknown said...

Selamat Hari Lahir Marini :)