Saturday, November 15, 2008

~~Bosan + Teruja = Ok ok je la~~



Hat Off!!!!

SUPERB!!!

BoMbaStIc....

Nothing much could says, I was enjoyed the Impak Maksima The Musical.

SATISFIED & WORTH IT....

Aku lalui hujung minggu dengan 'stress' menghadapi kursus kahwin yang menghamparkan kebosanan. Tak banyak yang boleh aku katakan selain dari ianya sekadar cukup syarat untuk meluluskan aku dan Mr Kekasih melengkapkan segala borang perkahwinan yang ada.

Kami buat persediaan sedikit awal berbanding dengan peserta peserta kursus yang lain. Rata-ratanya sudah hampir benar dengan tarikh perkahwinan, ada yang terkocoh kocoh sehingga memberikan beban dan tekanan, alhamdulillah aku tak rasakan asakkan itu.

Hujung minggu kami lebur dengan melepakkan diri di Zura's Akademik bermula dari jam 3 petang hingga 8 malam (Sabtu) dan 8 pagi hingga 8 malam (Ahad). Seramai 80 pasangan yang hadir menjalani kursus wajib ini.

Malamnya, setelah kursus selesaim, aku dan Mr Kekasih bergegas ke Panggung Istana Budaya untuk meriadahkan diri menonton teater muzikal Impak Maksima arahan Ahmad Idham. Menakjubkan serta mengujakan! Itulah ayat pertama aku lafazkan pabila menjejak keluar dari auditorium! Hilang sikit stress kursus kahwin! Huhuhu....






Dari produksi pentas, lakonan dan muzik sungguh memberikan impak MAKSIMA pada aku yang tak pernah ambil kisah langsung tentang Filem Impak Maksima di panggung wayang. Malah aku ini bukanlah juga seorang minah 'drift atau penggemar sukan permotoran.

Seperti biasa, pelakon utama teater ini, Zulhuzaimi (the best actor untuk aku) memberikan pulangan wang yang aku taburkan untuk menontonnya! Lakonan yang mantap menyebabkan aku dan Mr Kekasih serta para penonton yang lain sengal rahang tertawa tawa akan kehebatan lakonannya.

Ahmad Idham sangat berani! Aksi 'drift donut' mengujakan semua! Irama Hip Hop yang disusuli nada asli melayu memantapkan lagi penceritaan cerita ini.

Cuma yang buatkan aku terfikir, mungkinkah Ahmad Idham berani untuk membawa teater ini keluar dari Malaysia? Renungkan....Aku yakin ia mampu berikan IMPAK yang sangat MAKSIMA buat penonton luar terutamanya Jepun!

Hey, Dynas (my classmate) juga tak kurang hebatnya di pentas lakon teater. Keberaniannya mencampakkan minda penonton jauh tentang bakat yang tak ada tolok banding. Cool babe (dynas). You will always have my support towards you career.

Untuk kalian yang teragak agak ingin menonton teater ini, jangan buang masa fikirkannya. Tiket masih boleh dimiliki sehingga 22 November ini! GO and GET IT! You will enjoy the show. Trust me!

Again and again, CONGRATS!!! I was enjoying from the 1st scene till the end.

Here are the pics during & after the theater:


~~Teruja beb.... 9/10 stars~~

Im so called 'perempuan melayu terakhir' sb pakai baju kurung. Hey! just got back from Kursus Kahwin la....malas nak tukar2 uniform ;)

Fav actor. You're the best la bro.

Suddenly terjumpa pula school mates yang lain. Hahahaha, dah macam small reunion pula. Can't really remember their names (sorry pretty gilrs). Yang I tahu, Dynas, Amy (berambut pendek bersebelahan jejaka tampannya berbaju orange) and Me were in the same class (form 4 & form 5).


I wish I could have her shape....sob sob. This is Amy! Classmate....

Mr Kekasih enjoyed the show cuma tak puas hati sebab ending part hero mati (cool hunny, nanti kita marah Ahmad Idham ok)

So tunggu apa lagi??? Get your ticket NOW!!!!

4 comments:

Anonymous said...

Start ur engine... GO!!.. hebat juga saudara Ahmad Idham mengilhamkan sebuah teater yg asal dari filemnya sendiri. Diolah dengan sangat genius sehingga boleh menggegarkan pentas IB dengan aksi drift sebenar yang mengujakan. Sekalung tahniah khususnya pada pelakon dan para backstage crew yang berjaya menghidupkan watak dan pelbagai kesan khas yg baik.

Unknown said...

ini myspace i(girl.khaleda@gmail.com)itu pun kalau u nk add comment.ok.but i x de background myspace lagi

Unknown said...

muka akak mcm muka kakak angkat sya

Marini Kamal said...

really khaleda? kirim salam kakak angkat adik ya