Saturday, November 15, 2008

~~I want those~~

Beberapa waktu lagi, usia mengenjak menggapai angka 25 dan aku semakin ke hadapan melihat duniawi penuh pancaroba. Kalau liku yang harus aku tempuh, aku gagahi. Jika gemilang merempuh maka aku syukuri nikmatNYA.

Alhamdulillah buat segala nafas yang telah aku hembus dan dosa yang aku sedut, keampunan kupohon agar tidak lagi mencalit setitis noda dosa menyusuri liku yang bakal kususuri.

Pesanan yang kuterima dari email, sms dan laman laman seperti friendster, facebook dan myspace persoalkan aku tentang cenderahati yang mahu aku pinta menjelang hari 25 tahun itu nanti. Teman teman sungguh prihatin dan aku bersyukur dipertemukan dengan kalian. Bangkit, jatuh, bangkit lagi dan jatuh lagi, kamu masih di situ memapah jalan tersungkur memimpin lorong bahagia bersama.

Aku hanya mahu kalian terus bergandingan denganku. Aku mahu kalian terus mendoakan kesejahteraan dan kesihatanku. Aku mahu kalian usah putus memohon agar Illahi mengampunkan dosa dosa yang pernah aku lakukan.

Tapi, jika kalian tanyakan lagi tentang hadiah itu maka aku tidak menolak. Hahahahahaha! Aku senaraikannya :

Buku ini sambungan dari "UGLY" wrote by Constance Briscoe. Sebuah buku yang berjaya membuatkan aku menangguhkan segala kerja, termasuklah ke tandas dan lupakan makan pagi dan malam semata mata berazam menghabiskan keseluruhan ceritanya. Kejam dan menyayat hati. Now, I can't wait to continue my reading on her 2nd book, continuously from UGLY.
**Hunny, I want this**

Another story, membuatkan aku menghuni teratak MPH selama hampir 45min untuk menghabiskan beberapa babak membuatkan aku tak mahu lepaskan untuk mengklimakskan bacaanku!
**Hunny, one more please!!!! No mo after this**


Nobody's Child!!! Again, a story of abandoned child yang turut membuatkan aku sebak dan mencebikkan muka keluar dari MPH kerna tak membawanya sekali.
**Along or Amirul or Siti or could be Ayu, this one for me ya!!!**

And next goes to this!

One more and more....

Ermmm, thats it for books. Those who didnt know me, Im a bookworm, tapi bukanlah bagi buku buku berilmiah sangat. These are for leisure, nothing more! I wanna share moments with the author! Tot one day, I would published ones.

Sesungguhnya, aku nyatakan sejak kembali pulang tanah nusantara, aku tidak lagi punya banyak waktu untuk manjakan diri bersama buku. Masa sangat padat untuk aku menyiapkan tugasan pejabat, mengaktifkan Kelab Anwar Ibrahim, berfamili dan memanjakan Mr Kekasih. Aku kepingin benar punya waktu seperti dulu. Ke mana sahaja pasti ada ruang untuk minda terus bergerak membaca dan membaca.

Aku bicarakan pada Mr Kekasih isu ini, katanya lepas 'settle down' pasti kita punya banyak masa untuk meriadahkan kembali aktiviti diri. Malah tuturnya lagi, kita ini sedang sibuk bangat dengan telaah waktu waktu genting menyorotkan diri melangkah ke alam baru.

Benar, aku suka bicara sama Mr Kekasih. Lidahnya lembut selembut ikhlas hatinya. Tuturnya manis dan indah semanis senyuman dan jujur hatinya. Aku senang berkongsi rasa, dan mungkin kerna itu Tuhan menemukan aku untuk bersamanya.

Mr Kekasih banyak memberikan aku sokongan dan menenangkan aku dikala runsing. Kecamuk minda pastinya dirawat dengan sentuhan dan senyuman. Sejak kami berkenalan, bercinta, mengutus risikan keluarga lantas bertunang dan kini menghitung saat saat diijabkabulkan, aku dan dia seringnya mengerti firasat kata hati ke hati. Alhamdulillah, Tuhan itu benar mencampakkan rahmat ke dalam hati kami.

Owh ya, berbalik pada bicara Hadiah untuk Ulangtahun Kelahiranku. Apa lagi yang aku mahu? Sudah punya segalanya, keluarga yang tak putus mengikat dengan kasih sayang, Mr Kekasih yang menambat dengan belai dan cinta, teman teman yang jujur dan tidak bermuka muka (walau aku sedar ada seekor dua), kehidupan yang damai, maka akhirnya aku tak mahu apa apa untuk tanggal itu.

Teman yang budiman, kamu ukur aku bukan kerna siapa aku. Kamu kasihkan aku bak saudaramu bukan kerna besar mana aku, sebaliknya aku harus hadiahkan kamu segala rasa cinta yang ada untuk membawa persahabatan ini dunia dan akhirat. Usah tanyakan lagi apa yang aku mahu!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tapi aku mahu ini dari Papa & Mama (hahahaha):

1: Return ticket from KUL to LHD (Kuala Lumpur -> London)
2. Blackberry Bold
3. D&G Sunglasses (cost RM9xx before 30% discount)
4. VAIO laptop
5. New Editing Software (Matrox II)
6. HDV Sony Video Camera

Can I get that? Tak dapat semua, at least 3 items pun ok la. Muahahahahaha Demanding!!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Oppssss I have to stop dreaming! Jam menunjukkan Zohor dah tiba, Mr Kekasih akan muncul beberapa ketika lagi dan aku harus bersiap untuk ke Kursus yang sangat membosankan!!!! Nak kahwin pun kena torture! Arghhhhhhhh...

Nanti aku bicara lagi, dengan kisah minggu ini yang menarik untuk aku kongsi. Aku minggir dulu ya!

7 comments:

Anonymous said...

item 4,5,6....coolll

Marini Kamal said...

hahahaha!

mum, please proceed k

CITRAMAYA said...

item 1..

autie tolong jgn proceed.. hehehe

Marini Kamal said...

why not marina ku sayang?

please...i need to recharge battery!!!!

this time kalau pergi, tak tau nak balik ke tak....

hehehe

CITRAMAYA said...

please don't go my dear. but if that is what u want, i hope u will be happy and please return back. if ur Mr. Kekasih can't consider about that, i can't say anything..;)

Marini Kamal said...

sob sob sob

im so touching!!! statement u buat i rasa i sungguh bermakna...

dear,

i wont go then. i have to tresure my friends...

love u!

Anonymous said...

awww, both of u so sweet...