Tuesday, September 09, 2008

||Azimat Cinta||


Kau ingin tahu
Sebesar mana kasihku padamu
Sekuat mana cinta yang kusemai
Seutuh mana janji kupatri

Kau tanyakan padaku
Laut itu luas
Apa luas lagikah cintaku?
Awan itu tinggi
Apa tinggi lagikah sayangku?
Ombak itu cantik
Apa cantikkah perasaanmu padaku?

Kau lemparkan aku seribu persoalan
Mengapa kau menjadi pilihan
Mengapa kau ku jadikan teman keakhir hayat
Mengapa kau diwar war jejaka terhebat

i.
Ini
jawabku
azimat buatmu
tangkal kasihku
janji manis untukmu

ii.
Ini
kata hatiku
bola rindu yang kuutus
jambatan kasih ku titipkan

Aku cinta kamu seperti hari ini hari terakhir buatku
Aku cinta kamu seperti esok kau tiada lagi disisiku
Aku cinta kamu seperti malam tiada lagi untukku
Aku cinta kamu seperti tiada matahari esok menemaniku
Aku cinta kamu seperti nyawaku bakal dicabut sebentar lagi

i.
Tatkala matamu kutatap
Esok adalah hari terakhir buatku
Entah sempat entah tidak aku bahagiakan kamu
Maka hari ini aku mencintaimu seperti esok tiada waktu lagi

ii.
Tatkala kucuri senyumanmu
Ibarat esok nafas ini tiada lagi turun naik
Gelak tawa tiada lagi
Maka hari ini aku mencintaimu seperti esok tiada waktu

iii.
Tatkala kukucup tanganmu
Seolah kuharapkan syurga bisa menemukan kita
Jemari itu yang akan membelaiku di dunia kekal
Tak mahu lepaskan bibit indah babak rindu
Maka hari ini aku mencintaimu seperti esok tiada waktu

iv.
Tatkala kudakap erat tubuhmu
Hangatnya seolah lunturkan dingin nota sejarah lalu
Bahangnya membangkitkan segala gelora gugup
Jangan hentikan dari terus memelukku
Maka hari ini....
Ya maka hari ini seolah....
tiada esok buatku untuk mendakap hangat tubuhmu

Pepatah sudah berlagu
Bertanya tentang kesetian sang sejoli bercinta
Apa kalau aku menjadi bunga
Sudikah kau menjadi kumbangnya?
Apa kalau aku menjadi bulan
Sudikah kau menjadi pungguknya?
Apa kalau aku menjadi duyung
Sudikah kau menjadi pantainya?

Jika kau mahu tahu
Sejauh mana cintaku
Maka jawapanku tak bisa berubah
"Aku mencintaimu seperti esok tiada waktu untuk kita"
"Aku mencintaimu seperti hari ini hari terakhir kutatap wajahmu"
"Aku mencintaimu seolah kau mahu pergi tinggalkan aku buat selamanya"

Maka
Aku mencintaimu dengan kudrat yang dikurniakanNYA
Menghargai dan memelukmu seperti esok aku bakal pergi untuk selamanya
Dan hari ini adalah hari terakhir aku mencintaimu

No comments: