Saturday, July 05, 2008

~~Usai Segala Derita~~

Padamu kasih kuhimpitkan segala rindu
Biar sesak nafas kencang aku terus terbang
Burung berkicau nyanyi bersama
Layangkan semua kusut derita

Kukutip picisan rindu yang gugur
Terhanyut di alam gelita
Tiada sinar petunjuk haluan
Kini hadir kilauan mutiara

Kekasihku Sayangku
Mereka biar terus buntu
Dari mana hadir rindu
Menghimpun kuntuman salju

Kekasihku Kekandaku
Biar tersergam tanda tanya
Di kusut benak mereka
Tentang cinta ini yang penuh misteri

Aku cari bahagia bukan dirimu
Aku cari belai mesra bukan jasadmu
Aku cari tulusnya cinta bukan kebendaanmu
Dan ajaibnya ikhlasmu melantunkan doa kudusku

Memanah mata bundar
Menambat senyuman penawar
Mematri kelembutan gelora
Kaulah bahagia yang ku impikan

Selangkah tak pasti berundur
Aku mahu terus mencari sinarmu
Berikan segalanya padaku
Biar kuusai kekusatan itu

No comments: