Sunday, February 03, 2008

~~Ucapan Tahniah Buat Teman-teman Yang Melangkah Ke Alam Baru~~

Salam penuh bicara manis bibir restui hati,

Petang indah hari Sabtu 2 Februari ini merangkul mesra bingkai hatiku untuk meluahkan rasa tahniah buat beberapa sahabat yang mengikat pertalian cinta dengan erti kata perkahwinan. Di kala hujan sujud ke tanah, mentari tidak seterik sesediakala, terlihatlah beberapa pasangan bahagia menyusun langkah ayu merentakkan alunan rindu dalam pakaian indah bergelar si raja dan permaisuri sehari.

Tahniah, tidak sekadar itu yang bisa kubibitkan dengan genggaman salam tertaut erat ketika menghadiri 3 rumah yang dikerumuni sahabat handai, sanak saudara meraikan pasangan mempelai.

Akhirnya kata janji tertaut jua, dengan restu dan izin Illahi aku hadir dengan rasa gentar mengetuk pintu rumah menghadiri jamuan walimatulurus yang sangat meriah. Apa lagi yang bisa kudoakan, hanya mengharap agar kekal selamanya dan menempuhi segala dugaan bersama dengan keredhaan dan ketentuan Allah swt.

Selamat Pengantin Baru buat pasangan Norlaili dan suami, Nora Yunus dan suami serta Raja Nooranieda dan suami. Kalian kini menempuh alam nikmat ciptaan illahi dan bakal mewariskan generasi yang pastinya mencorak alam duniawi ini dengan lebih bererti.

Maafkan jika ada ketelanjuranku yang tidak terniat ketika menghadiri majlis kalian, aku ini terlalu daif masih merangkak mencari erti kehidupan yang hilang kesan sejarahnya. Usah kalian gusar dengan firasatku, aku tetap seperti yang dulu dalam merencana harianku.

Dengan penuh rasa kasih, aku memohon pada Illahi agar jodoh ini kekal ke akhirnya dan sentiasa disulami erti kasih mesra. Amin....

1 comment:

---> kelat said...

salam ari minggu... sini tadek shoutbox... hehehe... salam kenal yek..