Monday, February 04, 2008

~~Aku tak mahu berhenti BERLARI~~

Berlari bila aku harus berlari
Usah di suruh merangkak mengejar mimpi
Hanya lamunan tidur dinihari
Sukar di ramal apalagi di bisik ke lubuk hati

Ertinya menguis bintang
Ibarat menyelam di lubuk belukar
Terlihatkah ikan di dasarnya
Secantik Redang atau Tioman citra cinta

Kerna perjuangan aku di sini
Tanpa endah duri tebenam
Di dada panahnya ke lubuk jantung
Tapi denyut nadi masih degil berdetik

Diregam jiwa yang kental
Terpisah antara kelopak dan nikmat
Jemari masih mahu menari
Di pentas pengharapan dalam gerimis tangisan kecewa

Bulan di langit tak pernah malu senyum
Biar tompokan nyeri silih berganti
Kehadiran tidak pernah terhenti
Tanpa sinarmu pasti durjana malam gelita

Selagi laungan gagasan tanah sakti menjerit
Rintihannya tak bisa melenakan tidurku
Aku bangun dan berlari
Usah kau minta aku berjalan lagi
Kerna otot ini dipacu suara marhain

No comments: