Wednesday, January 02, 2008

~~Tirai 2008 terbuka kini...Ini catatan pertamaku buat FARYSH@ADRIE~~

2008 mula membuka tirainya, dengan azam dan semangat baru pastinya aku di kejar mimpi semalam untuk sedar walau waktunya tidak tiba lagi. Keindahan alam maya milik tuhan ini tidak ada tolok bandingnya, aku bersyukur kerna diberi nafas baru mengharungi segalanya penuh indah belaka.

Hari ini, kami sekeluarga menyambut ulang tahun hari kelahiran papa yang mencecah usia 52 tahun. Papa masih segak walaupun dihambat usia 50an, lantas aku terus memanjatkan doa agar Allah swt memanjangkan usianya serta memberi ruang agar kami masih terus utuh di bawah rimbun keluarga. Berikan aku kesempatan untuk bersama papa dan keluarga biarpun aku masih tidak mampu menjadi Marini yang mereka kenali selama 24 tahun. Aku mula rasai kehadiranku di dalam sebuah keluarga yang indah ini. Terima kasih tuhan atas kurniaanmu yang penuh dugaan ini, aku menadah syukur tanpa batasan.

Entah apa lagi yang bakal kulalui esok dan lusa, aku tak bisa menghitung dan mencongak segalanya. Biarlah aku lalui dengan nafas baru tanpa kenangan hitam semalam. Jika tuhan mahu aku terus menghirup udara alam ini dengan hanya berbekalkan kenangan beberapa bulan yang lalu, aku tempuhi segalanya bersandarkan keredhaanmu Tuhan. Hanya padamu ku berlindung, hanya padamu ku memohon.

Aku tak mahu lagi menoleh 2007 penuh hitam, pekat benar dugaan yang aku tempuhi. Cukup sekadar ia membantuku menguatkan semangat ini, aku tak mahu lagi meratap penuh sendu. Hari ini aku bina sebuah cerita baru yang tiada kesan hitam semalam hari.

Alhamdulillah, kehadiran anak kecil Al-Farysh mengeratkan lagi hubungan kami sekeluarga. Setiap gerak gerinya kami lalui penuh gembira. Banyak yang mahu aku bisikkan padanya, betapa kelahirannya memberikan ganti menutup kehilangan aku yang dulu. Pewaris Kamal Amir ini sungguh istimewa, apakah jika ingatanku pulih nanti aku bisa mengingati saat indah bersamanya? Oh tuhan kau restulah anak kecil itu dapat menerima aku sekiranya aku kembali.

Penghujung 2007 banyak memberikan cahaya baru buatku. Aku mengenali apa itu sahabat, teman dan duri dalam daging. Biarkanlah mereka yang meragui dan sering menyalah ertikan aku hidup dalam dunia ciptaannya. Aku berterima kasih buat dia kerana membuka mataku yang kelam selama ini atas tuntutan hati yang pilu.

Teman - teman AIC, kamu buat aku sering tersenyum. Biarpun tujahan mereka terhadap kalian tidak berasas semata, ia tidak sedikit pun menggoyahkan semangat aku untuk menghargai kalian. Bersama kalian, aku kenal erti semangat diri, aku kenal erti perjuangan yang tidak memandang ke arah material, aku kenal erti keikhlasan dan tanggungjawab. Seandainya kalian tidak aku kenali satu hari nanti, bisikkan ke dalam hatiku bahawa kamulah pembakar semangat hidupku yang pudar.

Pada teman - teman yang belum aku tunaikan janji untuk bertemu, maafkan aku kerna aku masih bingung untuk berhadapan dengan kalian. Kenangan yang pernah kita cipta, gelak tawa serta sendu tangis dahulu tidak lagi aku ingati. Atas kerna itu, aku tidak yakin dengan diriku sendiri untuk memeluk erat kalian, insyaALLAH akan aku tunaikan janjiku untuk bertemu kalian. Maaf atas kebingunganku ini, aku benar berharap agar teman-teman mengerti situasiku ini.

Ramai bertanya apa azamku? Perlukah aku nyatakan kerna ia langsung tidak terjah dek akal. Cukup sekadar aku katakan bahawa aku mahu mencipta hidup ini lebih bersinar dari aku yang dulu. Semoga 2008 dapat menyinarkan pelangi pelangi indah dalam perjalanan hidupku.

Banyak yang ingin aku sampaikan pada kalian, tak terluah rasanya jika semua yang ada terbuku di hati ini ku lakar di laman maya. Owh ya, aku dalam pembikinan menerbitkan novel perjalanan hidupku. Pembaca, teman-teman dan keluarga...doakan aku sempat menghabiskan 'chapter' hidupku dalam buku itu nanti. Beberapa bulan dari sekarang, jangan lupa dapatkan novelku di pasaran. InsyaALLAH.

Coretan pertama musim 2008 berkahir disini. Buat keluarga yang sentiasa teguh di sampingku, terima kasih atas kesudian kalian menerima kehadiranku ini. Semoga kita mampu mencipta jutaan kenangan dalam kehidupan ini bersama. Anak buah pertamaku, jika kau mampu membaca catatan peribadiku ini...aku hanya mahu kau tahu bahawa kehadiranmu membawa sinar ceria dalam hidupku. Semoga kau bisa menempuh alam dengan penuh keredhaan dan tawakal pada Illahi.

Aku tak bisa mencipta lagu lagu indah seperti 'ART FAZIL', maka terpaksalah aku meminjam lagu dari kumpulan UNGU berjudul TERCIPTA UNTUKKU untuk dihadiahkan buatmu. Lagu ini membuktikan betapa kau tercipta untuk menerbitkan sinar di hati kami.

Salam sayang dan SELAMAT TAHUN BARU...

No comments: