Thursday, January 10, 2008

~~Jika Kau Suka Dialog Ini, Dapatkan Novel ku Nanti [3]~~

Aku bingung ketika itu, sejak mataku mula celik, aku buntu melihat kamarku sendiri. Siapa aku, di mana aku dan mengapa aku di sini? Sekelilingku aneh benar, berselirat wayar menyelubungi lenganku dan kelibat manusia yang berlalu di sekelilingku aneh benar. Tiba tiba hadir seorang jejaka yang hampiri aku.

"Nini, kau dah sedar. Alhamdulillah", lantas dia merangkul aku dengan erat benar. Kaget aku melihat reaksinya namun mulut ini terus terkunci untuk bicara. Aku membiarkan dia mendakap erat tubuhku seperti tidak mahu dilepaskannya.

Seraya itu aku merenungnya dan seribu satu soalan ingin ku lemparkan pada dia. Dia mengesat airmata yang mula membasahi ruang kelopak matanya.

"Sorry, I just cant help it myself. Im so glad that you still alive. How are you?, how do you feel?, do you remember me?", dia tak putus bertanya sehingga membuatkan aku semakin diterjah kebingungan. Aku masih terus terkunci untuk membalas bicaranya.

"Im hungry", itulah ayat pertama yang terpacul di bibirku. Benar, aku lapar untuk mengisi ruang perut yang berlagu keroncong.

"Owh, I'll get you some food. What would you like to eat?", dengan segera dia mencapai beg yang terperesok di bawah katilku.

"I' dont know. Anything but I feel like eat bread", macam mana aku boleh minta sesuatu yang aku tak ketahui. Aku semakin pelik dengan diriku.

"Stay here, don't go anywhere and please don't think too much. I will be back very soon. Promise me that you will stay awake while I get you some bread", katanya lantas dengan segera meninggalkan aku sendirian lagi.

Ruang bilik ini sejuk benar. Aku mula membetulkan kedudukanku, kepala ini berat sekali dan aku merenung titisan air yang mengalir dari botol lantas melalui tiub aneh ini dan masuk terus ke dalam urat di lenganku. Apa sebenarnya ini?, di mana aku dan mengapa lelaki aneh itu baik sekali terhadapku?. Tiba tiba aku di datangi seorang lagi lelaki bersama dua wanita di sebaliknya. Pakaian serba putih dan di dadanya ada tanda pengenalan diri berserta tiub pelik berwarna metal tersidai di lehernya.

"How do you feel?", tanya lelaki itu dengan loghat yang sedikit berbeza dari pemuda tadi.

"It's ok, take your time to feel comfortable. Im Dr Derrider and you are here because you don't feel well. I will take care of you, please let me know if you need something.", bicara lelaki yang mengenalkan dirinya sebagai doktor itu mengukir senyum dibibirnya.

Dua wanita tadi mula mengambil suhu badanku menggunakan alat elektronik yang berbunyi bingit. Senyumannya juga manis sekali, aku semakin bingung tapi masih tidak mampu berkata apa apa.

Siapa mereka? Siapa aku? Mengapa aku di sini? Mengapa aku di beri perhatian ini? Apa yang tida kena sebenarnya? Mengapa kepalaku dibalut kain putih, tanganku disumbat tiub plastik. Ah...aku mula tertekan dengan semua ini. Suntikan yang diberikan melalui tiub plastik itu mula membuatkan aku longlai. Nanti, aku tak mahu tidur lagi. Tolong khabarkan padaku siapa aku dan siapa kamu. Semua terhenti di situ kerna yang aku ingat, pandanganku mula kabur dan gelap.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

"Nini...Nini....bangun, I bring you food", suara itu membuatkan mataku yang tadi terkatup mula menggeliat untuk melihat semula pemuda itu. Ya benar, pemuda itu membawakan aku roti yang pernah aku lihat sebelum ini tapi di mana?

Dengan lesu, aku gagahi untuk bangun semula tetapi seleraku pula terpotong. Tadi rasa macam lapar benar, tidak lagi kini. Aku cuba mengambil sepotong roti yang diberikan namun tanganku juga lemah. Aku samar samar mendengar perbualannya dengan doktor berkulit putih itu tadi.

"Its ok Nini, tidurlah kalau you masih penat. I'll be here, I wont go anywhere", lelaki itu mengusap pipiku dan menggengam erat jemariku.

Tiba tiba aku mula menujahnya dengan pertanyaan. Bukan aku yang mahu bertanya tapi hati ini di asak dengan kuat sekali untuk bertanyakan seribu satu soalan.

"Who are you? Why are you here? Where I am? Why people being so nice to me?"

"Owh my God, this is really happened.", katanya sedikit tersentak.

"Ok, lets start here. My name is Fazil, and you Nini. Its a very long story to tell you why are you here but trust me, you will be fine. Lots of thing that you need to know but not now. I promise to tell you every single thing but it will only happened after you discharge from here. By the way, we call this place as a hospital and Im your nurse, private nurse", bicara pemuda ini di iringi dengan sedikit nada gurauan.

"Im serious, tell me why I should be here? Why I don't remember myself? Tell me nurse, why?", aku mula mendesak.

"Calm down dear. You will be fine, trust me. I want you to get well soon. Don't push yourself", jejaka bernama Fazil ini mula menenangkan emosiku. Aku tidak pasti lagi apa yang telah berlaku.

Roti kosong yang tidak sedap itu kutelan juga sedikit demi sedikit. Raut wajah Fazil mula bertukar gembira walau diselaputi warna kecewa. Tolonglah, aku masih buntu...Kau harus ceritakan apa sebenarnya terjadi Fazil, aku bisa jadi gila tanpa penjelasanmu.

**Terhenti di sini lagi...***

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

~~Dapatkan Novel Pertamaku Tidak Lama lagi~~

No comments: