Monday, November 19, 2007

~~Katamu Arnab Bisa Berhenti Berseligkuh Melihat Kita~~ [7]

Ambil segala resah jiwa dan terbangkan aku bersama sayap baru. Lusuh berdebu setiap kelopak yang berbulu. Aku bukan tamak mahukan yang baru cuma aku perlu semangat kamu, ia mampu merawat lumpuh kepakku.

Kau mahu bicara denganku tentang tawakal? Mari terus kau bisikkan apa yang tercoret di jernih jiwamu. Aku mahu dengar suara penawar itu terus menusuk tajam ke hatiku. Biar kau terus mengomel dan aku hanya mahu hembusanmu dekat padaku.

Angin cinta terus menurap semakin tebal ke setiap liang liang dadaku, kau rakus memperkatakan kau hebat dan tak mahu tewas. Apa benar kau cukup hebat menongkah arus berbekal sampan usang? Kau gugurkan aku dalam semangat keramatmu, senyuman dan sayu matamu.

Tidur dalam rangkulan kemasmu, mendengar dengkur lelah dan mendengus di ganggu nyamuk tetap membuatkan aku lena dan asyik hingga malas mahu meninggalkan katil. Spaghetti yang kau masak semalam keringatnya membuatkan aku kenyang hingga nafas terkahir.

Sedang aku asyik dirawat dan berselingkuh di balik romantismu, aku tersentak dengan bunyi siren telefon yang menyanyikan lagu 'ganggu'. Aku sedar dan kau tidak di sisiku!

Hanya mimpi rupanya yang menjengah aku dalam kerinduan tetapi siapa kau? Doktor dan Kekasih yang merawat lukaku? Menjelmalah.....


No comments: