Wednesday, November 14, 2007

~~Bawalah Aku Teman (khas buat Marina, Ennie, Ila, Fida, Ekin dan Huda)~~

Aku tersentap dengan klip video yang dibikin oleh teman akrabku yang bukan lagi bergelar teman sebaliknya saudara. Pengertian kasih sayang menyingkap ruang kecil jiwa sempitku. Entah dari mana angin rindu membuak menusuk dasar cintaku.

Aku mungkin terlupa setiap bait indah bersamanya, aku juga mungkin lupa akan pengorbanan yang mereka lakukan untukku, namun aku tak akan pernah melupakan pengisian penuh erti persahabatan yang terikat sejak kami berjabat tangan memeluk erat.

Terima kasih teman, sahabatm kekasih dan cinta hatiku. Kalian semua tidak akan pernah terkandas dalam kamus hidupku. Aku akan sentiasa tegak berdiri mencari kasih bersamamu yang tergantung di tengah jalan.

Marilah pimpin tanganku, bawalah aku bersama segala kenangan lalu. Ubatilah lukaku seandainya aku tersungkur dan jangan kau tinggalkan aku sendirian merawatnya. Dakaplah aku teman seperti mana kau mendakap aku yang dulu, semoga sejarah lampau bisa menghimpit benakku.

Pertemuan pasti ada perpisahan namun ia bukan alasan untuk kau dan aku berhenti di mana mana kerna janji kita tetap menjadi abadi biar terpisah duniawi. Lekas, pimpinlah tanganku ini agar aku tak meraba mencari arah.


No comments: