Sunday, May 13, 2007

~~tUnGgU sEbEnTaR LaGi PaPa~~

Dari warkahmu
Aku semakin kuat berdiri
Sebentar tadi aku mula bertatih
Hanya satu hembusan
Aku bisa berlari

Dari warkahmu
Aku bangun dari mimpi
Panjang lamunan terhenti mati
Mengajar aku kenali
Sebenarnya erti sebuah kehidupan

Dari warkahmu
Aku mula menghirup angin keimanan
Menelan gugur bunga keindahan
Terbang bersama burung bakawali
Indahnya maya ini

Dari warkahmu
Aku membongkar luka hati
Meter semangat yang kian berhenti
Mula mencacak meninggi
Hanya dari lipur laramu

Hanya dari warkahmu PAPA
Aku bina benteng kejayaan
Teguh utuh segak kemas
Menggerunkan setiap insan di sekeliling

Hanya dari bingkisan puitismu PAPA
Aku di sini kau di sana
Tiada sentuhan mahupun ciuman
Namun doamu bisa mengegar
Seluruh isi alamku

Hanya dari bingkisan puitismu PAPA
Aku mula ukir senyuman
Berlari bersama angin musim bunga kota Inggeris
Bergomol dalam gugurnya dedebu
Menari dengan rentak bicaramu
Di tanah asing ini

Papa buah hatiku
Genggam tanganku dari jauh
Pancarkan segala sinarmu
Dari dalam perut mama aku mendengar lagumu
Cita citamu santapan enak harianku
Sehingga aku bergelar dewasa

Papa
Katamu aku ini insan terisitimewa
Mari kukucup lembut pipimu
Agar kau tahu namamu umpama dewa buatku
Agar kau tahu kekuatanmu obor perjalanan hidupku
Agar kau tahu tiada insan bisa menyayangiku
Seperti kasih yang kau limpahkan

Tunggu sebentar lagi
Aku pulang merangkul kemas jasadmu
Tunggu sebentar lagi
Aku pulang membawa kebanggaan
Tunggu sebentar sahaja lagi
Akan kuhadiahkan segala yang kau inginkan
Tunggu ya PAPA
Kerana aku tak bisa
Mengejar impian tanpamu

2 comments:

Alexander said...

Life after death? Well, after your death you will become vibration /information and then an idea and then somebody else, but it will be somebody else, not you, so that somebody else will have no concept or memory about you. So, eventually you might live again in another body. Simplifying the whole thing it looks like that -Vibration- connection to the mind of a living creature - can be any creature, not necessarily a person, - an idea/concept or better to say -possibility- physical reality (Birth if you like) -development (life) - death- vibration- etc. After death the body will rot and will never be born again, but the SELF - the unique combination of features that has happened and will always be a possibility to enter into another body via vibration/information- possibility-birth. It's a bit like to produce nearly exact copy of a tulip. The previous one has died and will never be again, but there is another tulip, albeit slightly different. I invite you to read my book "An Ordinary Black Cat" available in www.catyourway.com After you finish that book I will disclose the secret nobody yet knows...

Unknown said...

:)