Saturday, May 12, 2007

~~pUisI kaSiH bUaT kELuArGa~~

Entah apa yang menjilat rasa
Rindu atau ketagih kemesraan

Entah apa yang memendam dijiwa
Keletah bersama atau bibit sengketa

Entah apa jua yang bergumpal
Kenangan bersimpul atau keriangan tercipta

Satu yang pasti
Kisah kasih tak bisa terlerai
Terpisah alam sementara
Berjumpa di alam abadi
Kasih tetap terbelit menjadi sakti

Hari ini kuramal perjalanan esok
Entah menjadi belum pasti
Namun hari ini tetap kulalui
Kesan hari semalam yang indah

Hari ini aku disini bersendiri
Biar semalam aku bersama bertautan kasih
Hari ini aku di sini menggulung lembaran rindu
Antara cerita semalam yang menjadi jambatanku

Mungkin terus aku di sini
Mencari hidup sendiri
Dalam untaian kasih mereka di sana

Mungkin terus aku di sini
Membentuk kehidupan yang ku cari
Dalam bait doa doa mereka

Mungkin terus aku di sini
Mencari erti hidup berdikari
Andai seru hembus untuk pulang
Dendangan gembira menutuh kalbu

Biar aku disini terus mencari
Sezarah kecil erti hidup
Pastikan doamu terus dikait
Agar tidak mati ketandusan
Kasih dan rindu rindu kalian

Rindu bukan lagi katanya
Kasih bukan lagi subjeknya
Namun yang pasti
Cinta ini tak akan hilang zatnya
Walau terpisah benua lautan


No comments: