Tuesday, November 28, 2006

~~U C A P A N S A Y A N G B U A T T E M A N~~

Hey Guys!!How life been treated you?

Just had a blast day! Couldn't express with a single word but deep down inside my heart, I feel alive!!! 2006 merupakan tahun kedua Nini tak dapat nak menyambut apa pun keraian mahupun Ramadhan & Syawal bersama keluarga dan rakan-rakan tersayang di Malaysia. Sunyi, sepi, kelam, kusam, malap dan berbagai lagi rasa menjerut hujung hati ini bila terkenangkan setiap kenangan yang pernah dilalui bersama selama 21 tahun kini hanya menjadi impian semata.

Semalam usia Nini menginjak ke angka 23. Maknanya sudah 23 tahun Nini di beri nafas untuk menjadi insan muslimah di muka bumi ini. Tertanya di hati, apa sebenarnya impian yang Nini kejar? Tahun ini, Nini hanya pohon agar Allah s.w.t memanjangkan usia Nini dan memberkati segala ilmu pelajaran yang Nini pelajari serta kekalkan kasih sayang yang sentiasa mekar dalam cinta Nini terhadap keluarga. Hanya padaNya Nini memohon agar segala cita-cita Nini mampu digenggami dengan tiupan semangat yang kental dan jiwa yang tabah. InsyaAllah....

Tiba-tiba ingatan melompat jauh mengenang zaman kanak-kanak Nini. Sambutan hari jadi sudah menjadi satu agenda wajib keluarga. Bila tarikh 27-11 semakin hampir, Nini sentiasa nantikan ciuman kasih sayang Papa dan Mama. Nini tak mahu apa pun yang berbentuk material, cukuplah sekadar ucapan dan dakapan mesra mereka. Itu sudah memadai dan membuatkan hati Nini menguntum berbulan lamanya.

Hadiah yang tak putus Nini terima dari kecil pastinya 'anak patung'. Entah kenapa Nini tak pasti, sedangkan mereka tahu Nini ni lasak dan tak minat mengumpul 'anak patung'. Namun demikian, Nini tetap menyimpan kemas setiap 'anak-anak patung' tersebut.

Tahun ini, Nini terima lagi sebuah 'anak patung' yang comel sekali.
Dscf2412Tapi ia bukan pemberian Papa dan Mama tapi ahli keluarga baru yang Nini kenal di Kota London ini. Mereka ibarat kakak dan abang buat Nini, malah setiap detik Nini lalui bersama mereka sentiasa menjadi lipatan kemas dalam sejarah hidup Nini.

Pandai sungguh mereka mengatur strategi agar tidak dihidu Nini, tak pernah Nini tewas dengan permainan sebegini tapi malam lalu Nini tewas. Bijak sungguh 'master mind' mereka. Walaupun sambutan hanya dihadiri beberapa rakan-rakan sahaja namun parut yang tercalit besar wajahnya.

Pada Nini, cukup dengan tautan erat kasih sayang dan salam ingatan. Ia sudah cukup membuatkan Nini bahagia dan gembira. Terkenang pula keluarga jauh di mata. Hanya ucapan penghubung kata pengerat cinta. Kalau dulu ciuman tak lekang di pipi namun kini hanya suara Mama dan Papa sahaja yang Nini kecapi. InsyaAllah, panjang umur kita...satu hari nanti pipi pas ti bertemu kucupan cinta itu.

Dscf2414
Buat Tasha, Selamat Hari Lahir dan semoga setiap impianmu akan dikabulkan Illahi. Bilakah lagi dapat kita meraikan hari lahir ini bersama? Jika tidak ada kesempatan ini lagi, kengangilah bahawa malam lalu adalah malam indah buat Nini kerana sepanjang hayat ini, buat pertama kalinya Nini jumpai seorang teman yang tarikh kelahirannya bersamaan dengan tarikh Nini. Semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki yang halal. Amin.....

Buat semua teman yang Nini anggap kalian seperti saudara, jutaan terima kasih Nini hamburkan buat kalian. Semoga ikatan persahabatan ini akan kekal selamanya.

Salam sayang buat semua......


1 comment:

thesaliq said...

2007 punya birthday nanti i kasi kiss jugak mcm mama u ok?
hahaha.