Friday, April 09, 2010

UCAPAN BUAT KEKANDA

Setiap kali ku renung
Wajah itu semakin lama semakin kuat getarannya
Jantung terus berdetak
Hati terus menguntum
Seperti manik halus membasahi pipi

Alis mata itu berikan aku sinar
Senyum itu pembuluh semangatku
Genggam erat jemarinya salur pernafasanku
Semakin digenggam semakin aku rasakan
Hidup ini seperti disirami bunga bunga mekar

Kadangkala dia buat aku tertawa
Besar berdekah dekah
Hingga dikatakan lupa diri

Ada ketikanya dia buatkan aku tersenyum kecil
Malu dan tunduk menahan jenakanya
Namun dakapan erat tidak pernah lekang

Seketika pula dia mencarik amarahku
Walau tidak mara seperti api menjulang
Namun terkesima hingga ada basah pipi ini

Inilah resam kita bercinta
Mengharungi bahtera rumah tangga
Menjunjung segala amanah dari ALLAH
Menunaikan segala tuntutan yang memberikan keharmonian

Sayang,
Sempena Ulang Tahun Perkahwinan pertama
Cinta ini tak pernah kusam walau hujan panas melanda
Kasih yang dikau semai semakin membuahkan hasil

Sesaat tidak melihat wajahmu
Seribu aku dihambat kegelapan
Seminit tidak dengar suaramu
Sejuta tahun aku di kecam ketakukan
Aku tak mahu sendiri
Kerna kau ibarat nadi yang berdetik

Semoga ALLAH swt memanjangkan usia kita
Melanjutkan lagi usia perkahiwnan
Hingga ke akhir nafas kita bersama

SALAM SAYANG PENUH RASA CINTA
DI HARI ULANG TAHUN KITA YANG PERTAMA

1 comment:

tamingsari said...

Enaknya susun kata dan madah
Memanjat kesyukuran dgn penuh indah
Kebahagian hidup suatu anugerah
Bukan warisan bukan hadiah.
Hasil pengorbanan dan cinta yg tabah.

Pada pasangan berdua ku ucap tahniah
Untuk hari ulangtahun yg bertuah
Menjadi contoh menjadi sejarah
Ditatap dan dikenang pewaris darah
Sesungguhnya cinta nikmat dri Allah