Tuesday, May 19, 2009

~~ Pembuka Bicara ~~

Salam rindu buat teman

Lebih dari sebulan Nini tak berkhabaran di alam maya ini. Maaf sekali lagi dipohon memandangkan waktu yang tidak mengizinkan serta ruang maya yang tidak lagi dipasang di teratak baru Nini, maka tak terlayarlah cereka maya.

Perkhabaran apakah teman semua, pastinya banyak yang ingin dikongsi banyak yang ingin dititip. Nini punya seribu satu cerita mahu dilayari bersama, namun apakan daya tatkala ini, Nini sendiri longlai dihambat angin 'flu' dan sakit badan yang sudah sekian lama tidak menyerang antibodi dalaman diri.

Ada suara suara nakal bertanyakan, "sudah berisi kot", malah dengan terlalu banyaknya kes penyakit merbahya hari ini, ada juga yang prihatin menghantar khabaran "Check doktor, mana tau H1N1 ke ape ke". Apa pun, semua itu tidak tertempias pada Nini. Perut masih kosong tidak berisi, selain berat badan sudah mula mencanak canak naik. Hati senang mungkin??? Malah, doktor sudah pun diaknosis tentang antibodi, ia cuma 'flu' dan lemah badan biasa sahaja. Alhamdulillah.

Teragungnya, ingin Nini ucapkan terima kasih buat semua teman, sahabat dan saudara mara yang sudi hadir ke majlis pernikahan dan persandingan Nini pada 10, 11 dan 12 April lalu. Segalanya berjalan dengan baik walaupun diterjah hujan kilat sabung menyabung namun ia tidak mencacatkan agenda majlis yang berlangsung selama 3 hari berturut turut.

Ingin sekali Nini kongsi setiap saat detik bahagia itu bersama kalian, namun seperti yang Nini katakan waktu itu sangat suntuk buat Nini hingga tak terlayar setiap sudut pelayaran bahtera yang kami redah bersama.

InsyaALLAH, akan Nini titipkan bicara bait bicara selepas ini, moga moga saat indah bisa dikongsi buat teman dan kalian.

Nini permisi seketika untuk merehatkan kepala yang semakin berat dengan dos ubat dibekalkan oleh doktor tadi. Jika kesihatan beransur sihat, Nini pasti coretkan lagi warkah buat tatapan teman.

Salam penuh ingatan bertautan


1 comment:

BlueGene said...

Assalam alaikum

1. Semoga Pn Nini cepat sembuh dan dapat kembali aktif di dalam maya.