Tuesday, September 30, 2008

~~Corat coret petang terakhir Ramadhan~~

Petang akhir Ramadhan, aku menonton aksi adik adikku didapur menyiapkan beberapa jenis kuih raya. Cekap, cepat dan menarik. Aku???? Sambil menyiapkan Farysh, bergurau senda dengannya, melayan kerenahnya, aku hanya mampu menjadi penonton macam depan kaca tv melihat adik adik menguli dan meneliti acuan mereka. Mama pula sibuk memasak untuk juadah berbuka.

Aktiviti ini hanya setahun sekali sahaja dapat ditonton, maka sambil menonton aku mula mengganggu minda mereka sebab takde siapa nak layan aku pula. Mr Kekasih dah balik ke Kelantan malam minggu lalu. Bosan bila tiada siapa nak mendengar aku berbicara. Kalau Mr Kekasih ada, pastinya dia jadi bahan usikkan aku. Kesian tau Mr Kekasih, apa pun aku usik, dia senyum aje. Uwaaaaaaa.....bila sorang sorang macam ni baru la teringat saat saat bergurau senda sampai berair-air mata ni. Mr Kekasih, Mrs Gemuk ni rindukan kamu tau!

Lantas ku tarik laptop dan mula mencorat coret sekadar yang termampu. Mari aku kongsi sama apa yang aku tonton :)

Farysh jadi tukang pemerhati. Mama sibuk menguli, acu dengan khusyuk membentuk acuan.

Ini baru betul betul khusyuk, acu memastikan bentuk kuihnya agar sempurna.


Mama Farysh cuba control, mummy tengah ambil gambar. hehehehe

Dengan tekunnya Acu Ayu membentuk kuihnya sampai tak mahu pandang kamera Mummy! Yuhuuuuuuu kuih Acu Ayu sedap :)


Mama Farysh memang sangat berbakat dalam membuat kuih raya tapi tang makan kuih langsung tak nak....hampeh! Suka tengok dia uli tepung. Macam geram je! hik hik hik


Wan Farysh ni pula sibuk memasak juadah untuk berbuka.... Nampaknya semua sibuk menyiapkan juadah! Mummy dan Farysh nak gi jalan jalan la macam ni! Jommm...

Inilah bentuk kuih rama rama, terbang bebas, ke udara dengan penuh riang Cik Ayu! ehehhehehe... Nak try meh la datang rumah! Acu Ayu pun masih solo lagi, ada sesiapa nak booking???

Mama Farysh sibuk sampai tak nampak Farysh. Apa lagi Farysh, jom la kita jalan jalan cari pasal. hehehehe! Cuba tengok muka Farysh tu, tension je kena ikat dalam kerusi....Jom Faryshhhh!


Yahooooooo!!!!! Farysh dapat keluar dari kesibukkan orang buat kuih raya. Apasal muka Farysh macam tu? Senyum sikit la

Last last Farysh lepak ngan mummy je hari ni. Mummy kidnapped Farysh bawa ke Giant. Then Farysh ada tackle pompuan seksi....Eeeeeeeee Shin Chan. Suka betul si Farysh!!!!

No comments: