Wednesday, May 28, 2008

~~Kau Mahu Tahu?~~

Aku rindu musim bunga
Di tengah padang Hyde Park
Melihat kuntum kuntum memutik megah

Diwarnai biru langit angin damai

Aku rindu musim bunga
Ingin ditemani putera hati
Melihat redup matanya
Mendakap susuk tubuhnya

Di petang musim bunga itu
Aku mahu berjalan menitip gigian pantai
Disaluti susuk baju tebal
Dalam rangkulan kemas cintanya

Di petang musim bunga itu
Ingin kubisikkan halus ke corong telinganya
"Aku yang mati hidup kembali"
"Kau yang merindu kembali bersatu"

Disaksikan guguran daun merimbun
Dalam berputik bunga hati
Kau mahu aku katakan
Apa yang mencuri isi hatiku...

Dari redup matamu
Dalam tenang bicaramu
Lirik manis senyummanmu
Sejuk salju perhatianmu
Buatku tak ingin pulang dari menatap keindahan itu

Di redup petang musim bunga itu
Aku mahu terus memimpin jemarimu
Mewarnai hari kusut yang lalu
Agar tak lagi diselubungi buntu

Usah berlabuh kasihmu
Biar di akhir musim bunga
Berlalu gugus salji
Aku mahu terus mendakap kasihmu

No comments: