Wednesday, December 16, 2009

SELAMAT HARI ULANG TAHUN SAYANG~~

Kau lahir kerna cinta
Dari sepasang jiwa yang menyatu

Kau lahir atas buih buih kasih
Bertaburan menjadi pelangi
Mengiringi kuatnya obor perjuangan

Kau di didik penuh sempurna
Walau tiada yang sesempurnaNYA
Namun harapan mereka tetap menggunung
Melihat kau semulus permata

..................................................................................

SALAM HARI LAHIR SAYANG~~Ini kali kedua kita bersama meraikan hari kelahiranmu. Tahun lalu kita hanya bergelar tunangan, tahun ini akulah suri akulah intan dan akulah permata pada teratak cinta yang kita bina.

SALAM HARI LAHIR SAYANG~~ Bukan usia menjadi jarak mengukur kematanganmu, menyukat hebatnya keperibadiaanmu malah bukan juga timbangan mengadili jiwamu. Usia sekadar angka, yang bakal di mamah rapuh jika tidak mencari pengertian hakikinya.

SALAM HARI LAHIR SAYANG~~ Segeraku panjatkan ke puncak langit ke tujuh memohon agar ALLAH swt tidak terlepas dari memandangmu. Kaulah segala cahaya bagiku. Akidahku di bawah bimbinganmu, maruahku di bawah perjuanganmu, imanku di bawah pimpinan yang kau atur. Segalanya bagiku adalah kamu, terakhir yang pasti dan terbaik yang kukenali.

SALAM HARI LAHIR SAYANG~~ Aku mahu kau tahu, tanpa cintamu aku lumpuh, maka aku mohon agar Allah swt berikan kekuatan bagimu. Aku juga mahu kau tahu, tanpa belaimu aku kaku, maka aku mohon agar Allah swt berikan hidayah dalam jiwamu untuk membelaiku. Senyummu adalah segala penawar mujarab bagiku. Tawamu adalah penyembuh racun berbisa dalam diriku, dan aku mahu kau tahu, biar seribu tahun lagi pastinya kau tetap dalam pujaanku.

SALAM HARI LAHIR SAYANG~~ Aku panjatkan jua agar ALLAH swt tidak terlepas dari melimpahkan harta dunia pada kita, agar dapatlah kiranya membantu pada yang tidak berdaya. Lebih dalam pohonku agar dicampakkan kita rezeki yang murah dan berkat dalam mengali pengertiaan ISLAM sebagai agama agung. Kita biar tandus wang asal tidak tandus didikan agama.

SALAM HARI LAHIR SAYANG~~ Kalau ciuman ini bisa menjadi penawar tika kau duka, ambillah dan simpan kelopaknya. Andaikan aku ini sekuntum bunga yang tak pernah akan mati dan sering terus berbakti.

Semoga ALLAH swt berikan kau dan aku hari hari yang penuh senyuman agar setiap duka mahupun suka kita lalui dengan ukiran manis dari bibir. Ketahuilah bahawa kerana senyumanmu aku menjadi isterimu hari ini. Kerana senyumanmu jua aku terus bangkit dari tidur yang panjang.

SALAM HARI LAHIR!!

No comments: