Tuesday, September 09, 2008

||Izinkan Aku Menumpang Kasihmu||


Terungkap kata manis bersulam madu tatkala aku merenung ke dasar matanya. Redup mega menyinar menggalas segala kasih yang kubawa ketika hati ini kutanam di dalam kalbunya. Aku tak bisa menguraikan simpul cinta yang terbelit di setiap nafas nadi yang berdenyut. Kekalutan melihat senyum ikhlasnya sentiasa membawa aku terbang ke langit biru.

Aku kenali cinta setelah dia tulus menyemai benih kasih, seikhlas semulus baldu kapas yang berterbangan di dada hati. Sinarnya gelora rindu membungkus semua resah yang kumiliki. Ayat ayat cinta tiada lagi untuk kungkapkan padanya kerna dia sering membaluti bait kataku dengan keikhlasannya. Indahnya mengenali peribadimu kasih, membuntukan segala jalanan hidupku. Aku hanya mahu hidup dengan kejujuran yang kau beri, aku tak mahu berganjak dari paksi yang kuberdiri, aku ingin sekali terus lena dengan hembusan bayu tenangmu.

Kau tak perlu tahu apa itu cinta kerna kau adalah cinta itu, kau tak perlu kenali rindu kerna kau jutawan bunga rindu, kau tak perlu kupas isi tulus kerna kau dijadikan dari kejujuran itu. Kau adalah pelangi buatku, sinar yang tiada berpenghujung.

Mari aku bawakan segala mimpi indah untuk mengulit lenamu. Bersamaku, kau pasti kenal indah purnama malam. Aku hanya pemburu rindu sedang kau bayu yang menghembus di kalbu. Sesunggunya tuhan telah menciptakan kau untuk melengkapi hari hari terakhirku dan aku dijadikan suria kehidupanmu.



Di hempas ombak
Terdampar buih
Menanti waktu pulang ke laut
Begitu rindu
Di pisah takdir
Meniti saat bersulam cinta

Lihat… lihat…
Ke dalam mataku
Sinarnya menyala
Lihat… lihat…
Ke dalam mataku
Cintamu bertakhta dihati

Sebelum ku kenal
Dirimu siapa
Aku tak kenali
Apa itu cinta
Setelah ku kenal
Dirimu sebenar
Kau cinta sejati
Ku sandarkan jiwa

Di gilis angin
Tercarik awan
Menanti detik sebelum hujan
Begitu sendu
Di guris resah
Meniti hari bersulam tangis

Takkan berganjak pendirianku ini
Selagi kita tak kembali bersatu
Selamanya
Takkan berubah perasaan ini terhadapmu
Biar digugat, biar dicabar, biar dihalang

No comments: