Monday, March 26, 2007

~~Andai tiada esok bagiku~~

Jika tiada esok bagiku
Khabarkan rindu ini padanya
Membungkam rasa ingin ketemu

Jika tiada esok bagiku
Bisikkan angin sepoi ke telinganya
Mengganti diriku yang salju di bumi Inggeris

Jika tiada esok bagiku
Pancarkan sinar ke hatinya
Seindah cahaya bintang
Bertabur di dada langit

Jika tiada esok bagiku
Campakkan cinta abadi ke dadanya
Kerna aku tak sempat membajai tika ini

Dia tempat ku berbicara
Menarik muncung tatkala tewas dalam perdebatan
Dia tempat ku landai kepala
Bahunya berat memikul kekerasan mindaku
Dia tempat ku muntahkan hilai tawa
Aksinya lucu walau tiada sebait kata

Dia segalanya
Selain papa dan mama
Aku antara teman sejak kecil
Yang sering berkongsi agenda
Jika ku guris hatinya
Tak lama pasti bergurau kembali

Dia penuh dengan kasih
Tak jemu menelan kerenah
Menjadi benteng pertahanan
Berkorban demi yang dicintainya

Juadah kami berbeza
Biar di meja yang sama
Tidak pernah dijelek keinginanku
Biar aku sering mempersendakannya

Dialah pembakar semangatku
Kebijaksanaanya menebalkan keeoganku
Aku di sini dia masih di sana
Namun kepintarannya tak bisa kurobohkan
Aku tidak tewas
Kerna dia aku di sini
Walau seribu cemburuku pada akal kancilnya
Dia tetap mendoakan kejayaanku

Dialah kakak yang tiada galang gantinya
Seorang kakak bersaluti permata
Andai aku tidak bisa sampaikan padanya
Bahawa sayangku tiada bertepian
Aku cinta padanya

Andai esok tiada bagiku
Khabarkanlah angin
Khabarkan aku ini amat mengagumi semangatnya!